Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Terrafobica

Engelska som modersmål?

Rekommendera Poster

Hej!  Har du läst tråden sjunkande för?

Jag har skrivit ihop ett brev till Sea Ray som jag skulle vilja ha översatt.  Om ett par veckor är minusgraderna här och riskerar att spränga skrovet.

Hälsningar Håkan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte modersmål MEN om den beskrivning du gett tidigare fortfarande gäller finns det ingen risk att du ska spränga skrovet. Den tyngd du beskriver räcker det INTE med lite vatten mellan laminaten. Du har vatten i ngn sektion i båten/stopp i avrinning till motorrum/länspump...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Håkan!
Engelska är mitt första språk. Sen kommer svenska...
Vad vill du att jag ska översätta?
Mvh.,
Philip 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett jättetack till Nybyggarn för den fina översättningen, Maringuiden när den är som bäst.  På måndag ska motorn konserveras och då ska vi passa på att mäta fukt i båten.  Men det kanske är som någon sa, en bortglömd spritgömma i fören som tynger ner båten.  Man kan ju alltid hoppas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dream on gubbe för jag tror inte att det är någon spritgömma där utan en massa tomflaskor och dom väger ju dom åxå _slowdance__by_serge.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så engelska som modersmål passar alltså även i dessa farvatten... \Cool\\Tongue

Ursäkta... kunde bara inte låta bli...\Wink\

Senast ändrad av Keddy | 22 oktober 2007 | 07:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va konstigt för jag har hört att det klirrar när du kommer körandes.

Bara skojar.... hoppas du får ordning på eländet / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Egentligen, kära Keddy, var morsan fransyska från Nya Caledonien. Farsan var Australier som jag. Jag kan säga att mina svenska kunskaper vida överstiger mina franska dito. Men lite engelska har jag kvar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ähum, harkel, host.  Nybyggarn, läs hans inlägg igen.  Moders-mål.  Far-vatten.  \Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya Kaledonien (franska Nouvelle-Calédonie) är en ögrupp i Melanesien och utgör ett franskt område med särskild status (i praktiken ett utomeuropeiskt territorium). Ögruppens invånare skall i en planerad folkomröstning tidigast år 2014 avgöra om området ska fortsätta att tillhöra Frankrike eller bli en självständig stat.
Nya Kaledonien består av huvudön Grande Terre och ett antal mindre öar. Den totala landytan är 18 576 kvadratkilomometer och antalet invånare var 230 789 vid folkräkningen år 2004. Huvudstad och enda större stad är Nouméa.
Ögruppen står för ungefär 25% av världens nickelfyndigheter. Utvinningen sker mestadels i dagbrott.

Nu vet man vad nya Kaledonien är för något.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...