Molsson 0 Postad 17 Oktober , 2007 Hej Kollade oljan i drevet och såg att det var kaffe Latte Olja. Har sett att det är packboxarna för växelmekanismen och propplageraxeln som rekommenderas att byta. Jag har DP drev och jag undrar skall jag även byta den lilla packboxen som sitter längst fram på den lilla axeln ? Tacksam för svar Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 17 Oktober , 2007 Om du ändå skall fixa drevet, så packa om allt direkt. Det är två satser du behöver och det är inte svårt. Risken är nämligen stor att det är någon annan packning som läcker och det är inget man ser utan att ta isär allt. För tänk dig att du byter dessa packboxar och sen upptäcker att det ändå läcker. Så det är lika bra att ta allt direkt. Börja överst i drevet och arbeta dig neråt och omvänt sen. Lägg upp alla delar i ordning så glömmer du inget. Den packbox som du kan hoppa över är den som sitter innanför drivknuten. Eftersom det inte skall finnas något vatten där alls, så är det väldigt liten risk att den har läkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 1 December , 2007 Tjena, Har nog samma bekymmer... Klarar man detta själv med hjälp av verkstadsmanual eller måste man lämna in drevet? Dyrt? //lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 1 December , 2007 Om du klarar av att byta till vinterdäck på bilen själv så skall detta nog gå. Ta det bara lugnt och se till att du kan lägga upp alla delar i rätt ordning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 1 December , 2007 OK, Tack för det, borde inte vara nårga problem då... Borde man ta drevet till verksan å låta provtrycka det först? Enl uppgift skall drevet vara genomgånget 2006 av aukt VP verkstad... Kan ju lika gärna vara en packning till någon av pluggarna. Det är ju som sagt inte mkt vatten som behövs för att det ska likna Baileys, dessutom så skiktar det sig inte alls. Vad tycker Ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser