stspanhe 0 Postad 17 Oktober , 2007 Hej, Jag har en kompass som gulnat i glaset. Finss det reservglas att få tag i? Kan man fixa det på något sätt? Vad är det för media i kompassen? Tacksam för alla svar och tips. // Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 17 Oktober , 2007 Det är sprit i kompassen (oftast). Vissa kompasser kan man lämna in och är det en billig, eller medelvariant, så är det bättre att investera i en ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stspanhe 0 Postad 19 Oktober , 2007 Hej, Jag har just pratat med silva och man kan lämna in kompassen för renovering 1500:- När dem fyller kompassen så använder dem vakum vilket gör det besvärligt att fylla kompassen själv. Så det är inte att rekomendera. En ny kompass kostar mig ca 4700:- så renovering är nog att tänka på. Enligt Yvonne på kundservice så blir kompassen som ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 19 Oktober , 2007 Vilken kompass från Silva kostar 4700:-..måste vara nåt extremt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stspanhe 0 Postad 19 Oktober , 2007 Hej, Jag läste fel den kostar ca 5700:- Se länken nedan http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=27509&groupID=2&subGroupID=300110 Man kanske skall byta till en mindre?? Problemet är att rattstyrning och bordet är gjort för denna kompass. // Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stspanhe 0 Postad 27 Maj , 2008 Hej, Det var en Silva 125 som jag hade. Den är något billigare. 2900:-. Jag hittade dock en renoverad begagnad på Blocket. 800:-. Det var en firma i stockholm som sålde ( LYTH INSTRUMENTFABRIKS AB ). Den var som ny när jag fick den. Jag kan varmt rekomendera firman. Det var snabba leveranser raka och besked Kontaktpersonen hette Agne. // Henrik Senast ändrad av stspanhe | 27 maj 2008 | 13:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser