utternd66 0 Postad 9 November , 2007 Hej Macro. Om du går in på Båtbörsen ellr Båtnet så tror jag du hittar en D66 med INB till salu. Där finns det en del bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 9 November , 2007 Hej Kollade in d66:an. Ser ju väldigt fin ut. Inte så sportig men den har ordentliga utrymmen. Hur ser den ut i ruffen? Takhöjd?. Båten ser ganska hög ut men det kanske beror på bilderna. Svar till övriga. Ja jag har varit helnöjd med 568:an. Kul och snabb båt, Går fantasktiskt mjukt i sjön, snygg i vattnet. Problemet med styrpulpet är att skall man åka lite fler i båten så blir det väldigt framtungt eftersom passagerare och alla barn helst vill sitta där . Som bad och lekbåt är sturpulpet oslagbart. Lätt att komma ut, lätt att sköta, smidig att lägga till med. Jag vill dock kunna öka användningsområdet en aning, sovplats för barnen, pentry, kyl kapell osv. //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 10 November , 2007 > Macro, Jag klättrade en del i båten på mässan och den kändes rymlig och väl disponerad på durken. I ruffen kan du halvstå och med skivan i mitten sover 3 personer där. Sedan finns tydligen en iläggsskiva till utrymmet mellan stolar och bakre soffa som ger ytterligare 2 sovplatser. Tycker inte den kändes oproportionellt hög. Var inne och tittade på bilderna på Båtnet. Jämfört med den så är det nu annan design på ratten och dessutom är det träbänk vid köket. För övrigt väldigt snygga träarbeten. Har tagit lite bilder på mässan som jag lägger ut senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 11 November , 2007 Lägg gärna ut lite bilder. //Mac Senast ändrad av MaCro | 11 november 2007 | 12:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 12 November , 2007 Bild på D66 från mässsan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 12 November , 2007 ... en något bättre bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 12 November , 2007 Det ser ju väldigt fint ut. har du några bilder på ruffen? Är det riktig teak eller laminat?? Tycker att det ser ut som laminat Lite konstig placering på bordet tycker jag. Ser väldigt litet ut om man skall sitta 4 st. //Mac Senast ändrad av MaCro | 12 november 2007 | 22:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 12 November , 2007 Ser väldigt märkligt ut med bordet. De som sitter vid babordssoffan får sträcka sig långt efter drinken :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 12 November , 2007 Det finns ju långa sugrör Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 13 November , 2007 >Macro En bild på ruffen. Där sover 3 personer bekvämt tror jag. Angående bordets placering är nog tanken att 4 personer sitter och käkar genom att ryggstöden på de främre stolarna vänds så att personerna sittande där är vända mot aktern. Vår familj, 4 pers, provade på mässan och det funkade utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 13 November , 2007 OJ! vilket utrymme. Denna båt går ju att vara ute i en weekend utan problem. hmm intressant... Tack för bilderna //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 14 November , 2007 Såg nu av en tillfällighet att inredningen i D66 med utombordare var helt annorlunda. Kommer den att vara valbar från och med 2008 på både in- och utombordarvarianten? Eller skiljer den helt enkelt så mycket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 14 November , 2007 En bild till från andra hållet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 14 November , 2007 Har som jag skrivit tidigare varit ägare till en D66 med 200 Verado och inredningen på durken är en helt annan än den på INB. På INB varianten är durkytan betydligt större och det finns gott om plats för social samvaro. UTB är en båt att transportera sig i för att sedan gå iland någonstans. Det är helt enkelt trångt på durken. Dessutom finns en trevlig yta till på INB i form av badbryggan som inte finns på UTB. Det här var skälen till att vi sålde UTB och nu ska införskaffa en annan båt. Skrovet är dock mkt sjödugligt. Vi bor vid havet där dyningen alltid gör sig påmind och båten känns trygg att köra även vid hög sjö. Vad jag hört från Uttern kommer inte UTB att levereras med någon annan planlösning än den som finns nu. INB och UTB känns som två helt olika båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawamannen 0 Postad 24 November , 2007 Vill bara kommentera Fänrikens oro angående för lite fartressurser på Nordkapp Noblesse 760 med Honda 225 Hk,har en sådan sedan sommaren 06 och båten toppar 44-GPSknop med full tank,60 liter vatten och 3 vuxna i båten.Det räcker mer än nog,-jag lovar,plus att den är enormt snål ! Mvh Göteborgaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 25 November , 2007 > Dawamannen, Köpte du den begagnad ? Har för mig jag såg en annons våren 2006 på just en sån båt du har. Nåväl kan du berätta lite mer om dina erfarenheter. Har du kök, toilett, hur många sover bekvämt m.m ? Nordkappen är en av 5 möjliga till nästa sommar. Min ranking just nu: - Regal 2750 - Chaparral 255 ssi - Nordkapp 760 - Ibiza 26 Touring ( troligen alldeles för dyr) - Uttern D66 INB ( möjligen för liten även om den är mkt smart planerad) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 2 December , 2007 Hittade ännu en bild på Uttern D66 INB. Båten ser rätt OK ut faktiskt. Har fått bekräftat från tillverkaren att tester de gjort visar på en toppfart av 45 knop med v8:an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 2 December , 2007 Ser ju ganska snygg ut, men vad är det för skum ställning över kapellet? Måste man ha kapellet där? Finns det inte kapellgarage? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 2 December , 2007 Det du ser är targabågen och kappellet fästes i det. Sen sitter kappellet iofs med bågar när det väl är utfällt. Testade allt det här på mässan och det går trots allt rätt smidigt. Finns inte garage som det gör på utbordarversionen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 30 December , 2007 Såg båten även på Huges Marina nu. Som standard kommer den att utrustas med 4,3 MPI till ett pris av ca 565 tusen. Vill man ha v8 går det på 597 tusen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 31 Januari , 2008 Det börjar dra ihop sig till sjösättning. Fortsätter utvecklingen så här kan snart båten ligga i året runt. Har nu hittat 2 st Utternd D66 MPI 2007 till försäljning. Den ena på Båtnet med en V6:a för 525 tusen och den andra på Blocket med en V8:a för 538 tusen. Nypris är 565 tusen respektive 597 tusen. Kan va nåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 25 Mars , 2008 Hej igen alla båtfantaster En liten fråga om uttern D66 IB. Kan man få modellen utan targabåge? Har sneglat en del på D66:an med utombordare som inte har båge, klart snyggare. IB modelln känns dock bättre planerad men har tyvärr targabåge som jag tycker förstör hela båten. //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 25 Mars , 2008 Hej Mac, Jag var intresserad av Uttern D 66 INB och gjorde en del forskningar i både det ena och det andra. När det gäller targan kan du säkert få en utan men frågan är då hur du löser fasthållningen av kapellbågarna. Det går troligen att hitta nån lösning på det också. INB varianten har inget kapellgarage som modellen med utbordare har. Det hade annars varit helt suveränt. Jag håller annars helt med dig om att INB modellen är en mkt trevligare båt än den med utbordare. Mkt mera att vara på båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 30 Mars , 2008 Hej Nu har jag tittat på D66 IB live och måste säga att den var över förväntan. Väldigt bra planerad och hög kvalitetskänsla. Jag har jämfört med yamarin 68 och jag tycker faktiskt att kvalitetskänslan är högre på D66:an. Yamarin var faktiskt en besvikelse. När det gäller targan så går den att plocka bort. (8 Skruvar). Kapellet borde kunna fästas på samma sätt som uttern D68. D68 http://www.essexboatyards.com/images/newboats/uttern/D68/uttern-D68-image2.png\ border=\0\ /> //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 31 Mars , 2008 OK, så nu slår du till eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 5 April , 2008 Mycket talar för Uttern just nu, Bytet blir nog nästa år eller iår vi får se... Håller just nu på och kika på hur man skall kunna traila denna båt. Viktuppgifterna jag fått är inte exakta men runt 16-1700kg. Jag tror tyvärr att man måste ha en 2500 kärra för att det skall funka och då behövs en Jeep eller likn. //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser