Lady_Stardust 0 Postad 16 Oktober , 2007 Hittade detta i katalogen: PRIMOCON® Grundfärg för trä, stål, plast och lättmetall under vattenlinjen, eller som vidhäftningsprimer mellan olika typer av bottenfärg. 7,5 m²/l (pensel). Någon som använt? Bra resultat? Smidigt att använda? Bara ett lager? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bitte 0 Postad 16 Oktober , 2007 Hej, Jo jag har använt Primocon i botten på min Polar-29 som grundfärg efter en rejäl slipning och före bottenfärg. Resultatet är mycket bra. Vill bara nämna att Primocon inte har den vattentätande egenskap som 2-komponent- grundfärgen Gelshield 200. Polare i Västervik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
drfernet 0 Postad 16 Oktober , 2007 Jag har använd den på min träbåt under många år. Det finns inte så många grundfärger på marknaden och Primacon är den enda jag använt så jag har inget annat att jämföra med. -dyr -torkar snabbt -...vilket medför att färgen blir tjockare och tjockare ju längre ned i burken du kommer (lösningsmedlet dunstar) om du inte jobbar väldigt fort. Endast ett lager räcker inte om du vill ha heltäckande resultat. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lady_Stardust 0 Postad 16 Oktober , 2007 Tack för kommentarerna. Jag har skrapat ned ett otal lager med gammal färg och sedan jämnat till med slipmaskin, och undrade därför om denna produkt var bra. Även om ytan är jämn - så jämn jag orkar få till den... - är det ju lite blandat underlag; ändå in till stålet på några platser och på andra gammal grundfärg och gammal bottenfärg, men det ska den ju klara? Hur många lager har du använt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser