Meez 0 Postad 16 Oktober , 2007 Hej! Jag håller på att göra om inredningen på min sea ray 180 cb. Tänkte då i samma veva utrusta den med förmodligen en pylon som lätt går att ta av och på. Vad ska man tänka på när man ska förstärka vid just dom aspekterna, och vart sätter man fästet för den osv, Hur hög är lämpligt att man gör den och så vidare. Vore tacksam för minsta tips! Mvh//Mange Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 16 Oktober , 2007 Hej, Kika lite på Big Air Pylons, Universial pylons http://www.bigairpylons.com/ Den är ca 2.10 meter hög. Har en sån själv. Är inte alltför svårt att bygga en sån själv för den händige om man inte vill slata upp vad en sån kostar färdig. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 17 Oktober , 2007 Hemma bygge som funkar fint,ca: 2m rostfritt rör plus 4:a tampar i knaparna./Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Meez 0 Postad 19 Oktober , 2007 Okej! tack för tipsen, lutar nog åt att göra en pylon iaf, enklast å klart billigast, Men blir den för långt bak om man gör fästet till den precis framför motorn, (inombordare) Eller bör man ha den något längre fram? Mvh//Mange Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bowrider 0 Postad 17 Maj , 2008 Runt 2 m blir nog kanon men vad är knaparna funderar på samma sak nämligen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 17 Maj , 2008 Knapar är de TT liknande fästena man använder för att förtöja med. Det är endast hård kraft på de främre snörena, de bakre behöver ej kraftiga fästen. /Jugge Senast ändrad av JuggeM | 18 maj 2008 | 01:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunabonan 0 Postad 18 Maj , 2008 Hej! Runt två meter än nog en bra höjd. När jag hade pylon på min båt fäste jag den med spännband i öglan där man vanligtvis fäster låskättingen. På såsätt blev draget från spännbanden födelat runt hela fören om du förstår, detta beror givetvis på hur båten ser ut. Som nämnts tidigare är det inte alls samma belastning bak så där räcker det med en vanlig förtöjningslina. En annan viktig sak är att man tänker på att det kan bli ganska stor belasting på durken där pylonen står så det är bra om man försöker fördela det tycket där med. Mvh Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser