Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Wormit

Hjälp, demontering av gasreglage från sidopanel

Rekommendera Poster

Åkte ner till båten igår för att, trodde jag, utföra en enkel manöver...

Har lämnat in alla synotr för omklädnad men tänkte att sidopanelen som var vit och fräsch skulle kunna få bli kvar.

Men efter att ha kollat nyansskillnaden hos tapetseraren så insåg jag att även den absolut bör bytas då vitt inte alltid är vitt :)

Nåväl, tar loss panelen från båten vilket inte var några större problem, skrivar isär gasreglaget/handtaget och lossar samtliga skruvar som sitter fast i bakstycket på reglaget, men det är HELT omöjligt att få isär det hela, det ser HUR enkelt ut som helst, men efter tretimmars tappra försök gav jag upp.

Är det någon som har liknande reglage?

Man kan heller inte lossa vajrarna och ta ut det åt andra hålelt då hålet i panelen är för litet.

Så det ska demonteras framifrån men har inte en aning om hur!

Vore väldigt schysst om någon med liknande reglage skulle kunan ge några tips.

Bifogar ett gäng kort.

//Wormit

post-20970-1394235243,3517_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En idé: Det är inte så att det är vajrarna som ska lossas och hela reglaget inklusive vajrar träs ut genom hålet? Annars vetefan /Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå,

du måste nog lossa reglagearmen från axeln. Den sitter oftast med en låsskruv (insex) i underkant. När du fått loss armen lossar du stjärnskuvarna som håller ihop mekanismen på baksidan och färstplattan på framsidan.

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lossa spaken, som frdrik skriver, sedan är biffen sak, om du får loss insexskruven dvs. ibland sitter en vanlig bult utifrån genom axeln bakom täckkåpan istället för insex.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...