Jonas86 0 Postad 14 Oktober , 2007 Halloj! Köpte min första båt i sommras och nu är det dags att ta upp den. Båten är en Fjord DC21 med en VolvoPenta v8. Frågan till alla er kunniga här är vad ska jag gå igenom och fixa till innan jag tar upp den och vad ska jag fixa efter upptagningen innan jag låter den vara till kommande sommar? Tack för mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 14 Oktober , 2007 Införskaffa alla mirakelmedel för tvätt och borttagande av bruna/gula vattenlinjen och allt därunder. Skämt åsido - viktigast är nog att ha tvättmedel och nåt med oxalsyra typ Y-10 eller liknande till hands direkt vid upptagningen. Det andra kan införskaffas senare. Men allra viktigast är nog att ha HÖGTRYCKAREN inkopplad och klar innan du tar upp båten - så går allt mycket lättare att högtrycka bort. Sök på sökfunktionen - och du kommer att hitta mycket här på MG. Kommer säkert många fler tips härunder. :-) Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser