LarsaL 0 Postad 13 Oktober , 2007 Tog nyligen upp vår Uttern d68 som är ny för säsongen. Hittar ingen dyveka på den. Är det någon som vet om man tagit bort den på 07:orna? Känns konstigt att inte ha möjlighet att tömma på eventuellt kondensvatten. Vet att det funnits på tidigare modeller. Någon som vet? Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wackfelt 0 Postad 14 Oktober , 2007 Utter var såpass smarta att dom tog bort den på 07erna fråga mig inte varför men så e de Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sungam 1 Postad 14 Oktober , 2007 Hej. Upptäckte samma sak på min S55 -07nu i helgen. Skulle skruva ur dyvikan men det fanns ingen!!!! Synd eftersom det annars är smidigt att byta olja på motorn den vägen (Merc. 3.0) Tog iställer och sög ut den via snabel. En fördel är att det inte går att glömma sätta tillbaka dyvikan och ett ställe mindre det kan läcka på men knöligt att ta ur spillvattnet. mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 15 Oktober , 2007 Har ni fått vatten där alltså på era båtar? Jag har aldrig sett något på min D55. Sen har ju Utternbåtar elektrisk länspump som standard, ni kan väl använda den istället? Bara att trycka på knappen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sungam 1 Postad 15 Oktober , 2007 Japp funkar om det är rejält med vatten i eftersom pumpen sitter lite på snedden. Har fått in lite regnvatten den vägen men mest är det kylvatten (det sötvattenkylningen). Inga mängder utan några deciliter men det ska inte vara vatten där. Har inte hittat vart det läcker ännu. mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Oktober , 2007 Samt att det är kass att de på så sätt tagit bort den smidiga lösningen med en slang som man drog ut från dyvikan för att tömma motoroljan. Mycket smidigt och mycket litet kladd. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaL 0 Postad 15 Oktober , 2007 Tack för input. Är det så att allt vatten kommer ned till länspumpen så funkar det ju - det sista som inte pumpen kommer åt kan man ju ta med trasa. Är mer orolig för att det ska ligga vatten i skrovet som inte kommer till motorrummet och länspumpen. Vet ni ifall så är fallet och att det är därför som Uttern tagit bort dyvikan? Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wackfelt 0 Postad 23 Oktober , 2007 Japp dom har börjat med de igen på 08or fattar inte va dom tänkte där med en stund så allt vatten som ligger i skrovet blir ju kvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser