Overlander 0 Postad 12 Oktober , 2007 Någon på forumet som transporterat båten stående på bockar på trailer? Har en Albin 25 som skulle behöva transporteras 6 mil har tillgång till maskin trailer båten står på bockar skulle det fungera att stäla den på bockarna på trailern under transporten? Senast ändrad av Overlander | 12 oktober 2007 | 13:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 12 Oktober , 2007 Visst, om du först gör en vagga av de två bockarna och surrar ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 12 Oktober , 2007 Om Båten bara står stadigt på bockarna och du stagar upp dom mot varandra rejält även kryss-staga så borde det gå bra. Men om det är bockarna som båten ligger på i din sjöbodsbild så bör du om du ska transportera på en maskintrailer kolla upp så att trailern har en plan yta och inte har ett högre parti på mitten..För bockarna ser låga ut... Men annars går det säkert fin-fint!! Så här såg min Maxim ut lastad på en maskintrailer i slutet på augusti när hon fick skjuts till sin nya hemmahamn, en åktur på ca 57 mil.. Lycka till med transporten och med båten!! Är den nyinköpt?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 12 Oktober , 2007 Resan gick bra,dock tålde inte det gamla kapellet från -91 att åka i 40-45knop baklänges. Men det var väntat att det skulle bli lite tilltygat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Overlander 0 Postad 12 Oktober , 2007 Ja den är nyinköpt ligger nu i Härnösand och skall transporteras till sundsvall. Bockarna är dom på bilden och trailern har ett högre mittparti men bockarna går över. Senast ändrad av Overlander | 12 oktober 2007 | 22:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Overlander 0 Postad 12 Oktober , 2007 Bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Overlander 0 Postad 12 Oktober , 2007 Guzzlon var och hjälpte till och körde i glykol i din gamla seamax i torsdags! Senast ändrad av Overlander | 12 oktober 2007 | 22:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 13 Oktober , 2007 Nä men dra på trissor!! Hur gick det egentligen för dom att tuffa med båten hem??Han skulle höra av sig när dom kommit hem men än har jag inte hört nått.Men då är dom äntligen framme då i allafall!! Har tänkt så jag att antingen är han så skitnöjd att han ej haft tid att skicka ett mail,eller så skitförbannad och besviken att han aldrig mer vill tänka på mig... Hoppas att det funkar bra dock,för det är en fin båt och nog saknar jag henne lite längst in i hjärtat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 13 Oktober , 2007 Synd att du hunnit köpa, min kompis har en skitfin 25a tillsalu nu på blocket,en-76 med bytt motor osv... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Overlander 0 Postad 13 Oktober , 2007 Jo det gick bra för dom att tuffa hem tog 16 timmar. Han är helnöjd med båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Overlander 0 Postad 13 Oktober , 2007 Min har också bytt motor sitter en penta 2003T i den 43 hästar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 25 Oktober , 2007 Skönt och kul att dom kom hem ordentligt!! Du får hälsa så mycket... Har det gått bra att få hem din båt?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser