Ironmountain 0 Postad 11 Oktober , 2007 Hejsan Nu är det dags att vinterkonservera för första gången. Jag undrar hur mycket glykol som går åt samt vilken blandning ni kör på? \Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zipper 0 Postad 11 Oktober , 2007 Många säger 50/50 men det räcker gott med 30/70 om du bara vill skydda mot rost/köld har du sötevattenkylning eller sjövattenkylning? LF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 11 Oktober , 2007 Hej Henrik Åtgågngen beror på hur stor motor du har om det är en innombordare. Så till blandningen skulle jag inte snåla,bättre att ligga på den säkra sidan. Det kan ju bli en köldknäpp och va är ett par tior extra i glyckolpengar mot en sprucken maskin/värmeväxlare. Jag skulle blanda till så fryspunkten ligger nån stans på -35-40 grader i där du bor(kolllade din sjöbod). Kanske inte hjälpte dej så mycket men lycka till med konserveringen. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Oktober , 2007 Jag delar tidigare inlägg om att inte spara på ett par tior på grund av blandningsförhållande. Vidare måste jag tillägga det gäller också inköpspris på glykolen. Se till att få glykol vilken innehåller rostskydd också. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 12 Oktober , 2007 Ca 18 liter går det åt att fylla upp min motor, limpor och knän. Det är en 8,2l V8. Edit: Motorn är sjövattenkyld Senast ändrad av V8dc | 12 oktober 2007 | 08:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ironmountain 0 Postad 15 Oktober , 2007 Hej Nu är motorn konserverad och klar. Blandade 50/50 och det gick ca 20 liter. Tack \Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser