Gelis 679 Postad 18 Oktober , 2007 Den här länken borde funka http://web.telia.com/~u11101231/ kolla under Coronet renovering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 18 Oktober , 2007 Hej Westerly!Jag väntar fortfarande på svar på min fråga.....Mvh.,Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 18 Oktober , 2007 Jag brukar såga sk*th*garna vid knäskålarna... Tyvärr framstår du bara som en patetisk gnällkärring i mina ögon Vad Gelis reagerade på var den bristande brandsäkerheten i DIN bild kopplat till DITT svar... Om bilden inte skulle sättas i samband med texten vad i h**vete gjorde den då i inlägget??? mvh pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 19 Oktober , 2007 Hej Sorry Nybyggarn jag missade att det var en fråga till mig. Nej i ditt fall är det en enkel lösning men för oss som måste ha gasolflaskan inne i båten ökar risken. Och som jag har för mig ska det vara en en flexibel anslutning mellan röret och flaskan också. Sedan finns ju även handhavandet med i bilden, moderna spisar antar jag har säkring mot gasutsrömning om lågan slocknar eller om någon ofrivilligt öppnar för gasen. Men det kan ju förekomma äldre som inte har denna funktion. Inte att förglömma, fobier Jag riskerar inte gärna att hustrun inte vill bo i båten p.g.a rädsla för läckande gas. Försök förklara för en sådan person att det är ofarligt. Detta är MINA åsikter i ämnet. Forumet använder jag som ett hjälpmedel att hitta lösningar som passar i mitt fall. Vad som är rätt eller inte varierar från fall till fall (patent på sanningen är det mig veterligen ingen som har) På detta vis har jag hittat trevliga kontakter (dessa går ju bra att välja själv) som har hjälpt mig i valet hur jag kan lösa olika problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 19 Oktober , 2007 Tack Claes för svaret!Himla fin båt du har skaffat dig, säg till om du vill byta med en färdig renoverade Albin 82.Men min spis behåller jag!Mvh,Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 19 Oktober , 2007 Hej Tackar, njaaaa om du kikar in i min sjöbod och kollar i fotoalbumet så ser du ett renoveringsobjekt av guds nåde. Jag blev lite impad av gelis hemsida han har dokumenterat sin renovering snyggt, kolla gärna, länken finns ett antal inlägg upp. Om jag kan ska jag försöka göra något liknande, man kan få väldans många fina ideer av att titta på hur andra löser saker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser