Mr_Cool 0 Postad 7 Oktober , 2007 Hej, Nu till höstfisket tänkte jag sattsa på en flytoverall, ABU säljer ut sin gulblå för ett bra pris, är den något att ha? Kan man räkna med att flyta i den eller ska man endast se den som en overall som skyddar mot regn och vind? mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scrat 2 Postad 8 Oktober , 2007 flyta kommer du säkert att göra, oavsett modell på flytoverall... däremot är det väl skillnader i isollering och kvalitet?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 9 Oktober , 2007 Visst är det så. Man får vad man betalar för. Har själv nu Normark Crossflow och hade tidigare en billigare overall och har märkt mycket stor skillnad på värme och smidighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McDz 0 Postad 12 Oktober , 2007 Håller med i kvalite så är det stor skilland sattsa heller på en fladen ca 1275:- om den ska va billig överskottsbolaget (varm och ok dock inte så himla skön att bära billig) eller normarks serie sunridge (totalt överlägsen i känsla och har nu mer eller mindre andning i tyget beroende på kostnad du vill lägga) finns runt 2.000 kr som är helt ok eller den dyrare och fullt ventilerade crossflow som ligger på 2.500:- Du får det du betalar för... så detta är ett plagg du kommer använda mcyket när du väl köppt det, det är det bästa som finns så ta och lägg ner någon 100 extra och du kommer flera gånger om tacka mig för det tipset när du väl använder den. Själv kör jag Normark Sunrige Crossflow nu (Andas helt) hade tidigare som du ser på bilden här intill en Fladen. Senast ändrad av McDz | 12 oktober 2007 | 13:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scrat 2 Postad 12 Oktober , 2007 någon som har erfarenheter att dela meds sig av vad gäller overall jämfört med tvådelat (flytjacka och flytbyxor)??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 15 Oktober , 2007 Jag känner ett par som fick lämna sin båt en stund innan hjälp anlände. Vattnet höll 1 plusgrad. Den ena hade flytoverall och den andra tvådelad. Han som hade tvådelad säger efter detta att han aldrig mer köper eller använder en tvådelad på vintern. Han menar att tvådelad passar vår - höstfiske men absolut inte till vinterfiske. Det kom in så mycket kallt vatten i den tvådelade jämfört med flytoverallen. Bäst vore det om man hade båda och kunde välja efter årstiden. Men de kostar ju en hel del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scrat 2 Postad 8 November , 2007 Det blidde en Nordmark-Sundridge Semivent grå overall för min del Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 8 November , 2007 Ok, då vet vi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 8 November , 2007 Jag skulle valt en overall i en bättre färg (röd-orange) så att den gången du verkligen behöver overallen så syns du. Det kan vara svårt nog att hitta folk i vattnet så en färg som syns är det jag skulle sattsat på. Men hursom lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scrat 2 Postad 9 November , 2007 sorry för spam... såg att samma inlägg postats hundraarton gånger! nu har jag tagit bort de 117 överflödiga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Feskarn 0 Postad 13 November , 2007 Har själv använt ABU:s gulblå och kan inte klaga nåt på den mer än att den kanske är lite för dåligt ventilerad. Som tidigare skriver så får man vad man betalar för, frågan är bara vad du tänkt lägga? Bättre att ha en billig overall än ingen alls Vad du gör köp INTE overall från Kinetic gjorde åt 2st på två dagar, dessa spricker i sömmarna och är helt kass, dock snygg. Kommer faktiskt själv köpa en ABU till som reserv // Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kicken 0 Postad 20 December , 2007 Har en Normark flytoverall som är bra.Men ska ingen tillverkare kunna lösa problemet med en öppning fram med tanke på naturbehov i flytande form. MVH.Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser