CraneIsland 0 Postad 7 Oktober , 2007 Är nära att köpa en Buster XXL båt som är ganska skadad längs ena sidan. Dels är den ganska bucklig (efter en smäll) sen har liksom fribordsplåten släppt från relingsplåten en dryg meter. Jag tror inte det är så svårt att knacka rätt plåten längs fribord/reling, men frågan är hur bra det blir? Dels vet jag inte om bitarna är svetsade eller nitade, och vad som händer med skummet om man försöker svetsa. Någon som har erfarenhet från att laga Buster skrov? Går det överhuvudtaget eller är det bara lägga ner? VH // Andreas Senast ändrad av CraneIsland | 07 oktober 2007 | 16:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 7 Oktober , 2007 Hej, Tror han som bygger Hummerfish båtarna har varit reparatör på Busterbåtar förut innan han starta eget. Du kanske kunde höra med honom, ev fråga om han lagar och vad det skulle kosta. Fast man får komma ihåg att man tar hans tid i anspråk när man frågar och man får sköta det på ett snyggt sätt. Han kanske kan kan tipsa dig om annan bra Busterreparatör om inte annat. /Bo Senast ändrad av bossee | 07 oktober 2007 | 20:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CraneIsland 0 Postad 7 Oktober , 2007 ok, tack för tips. Jag slår honom en signal och fiskar lite försiktigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser