Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
T_M_C

Påfyllning av färskvattentanken...hur tänkte dom?

Rekommendera Poster

Hej alla!

Döm av min förvåning när jag äntrade en Maxim första gången och fann att färskvattenpåfyllningen är inne i sittbrunnen....???

Hur tänkte vår vän Pelle P egentligen????

Nåväl, när jag nu är stolt och glad samt inför kommande säsonger mycket förhoppningsfull nybliven Maximägare så börjar man ju fundera på huruvida man på enklast sätt skall flytta påfyllningen till skarndäck?

Hur kommer man åt den påfyllning som standard sitter i durken under sittbrunnsbordet - den är ju dragen styrbord om skottet bredvid motorn?`

(Samma fråga avser ju egentligen hur man kommer åt dieseltanken...)

Mvh

T_M_C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag håller med dej man får inte glömma att stänga av vattnet annars blir båten ett badkar

jag funderar ochså på att flytta upp påfyllningen men hur.

angående tanken så har jag fel på givaren och kan inte komma åt den så man får väl såga upp en lucka där givaren är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej där alla glada Maxim ägare!!

På min båt är vatten påfyllningen uppflyttad till skarndäck.

Den nya påfyllningen sitter strax bakom värmaren,genom skarndäck ner till det utrymmet så att säga..Sedan går slangen vidare in till tanken i akteruffen.

Gamla hålet är igen kletat med nån sorts sika eller nått så det funderar jag på att plasta igen det mer seriöst..

Ang. diesel tanken så ska den enl. uppg. från min båts förra ägare gå att dra ut bakåt till akterruffen om man monterar bort vattentanken och plyfan framför den..

På min båt har man även gjort en lucka i durken under bordet för att komma åt manluckan på tanken utan att ta ut den..Inte så snyggt gjort själva luckan, jag måste snygga till det också.Men det är ju under mattan så det är bara samvetet som trycker på om det...

Om ni tittar ner under värmaren så kan ni få en skymt av tanken och stoppar ni ner armen  in under durken en bit så bör ni känna manluckan...

Om tanken aldrig blivit rengjord så kan det nog vara på sin plats att prova på det..

Givaren sitter förövrigt monterad i manluckan så det blir så att säga 2 flugor i en smäll...

Lycka till!!

Senast ändrad av guzzlon | 12 oktober 2007 | 18:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

man kommer åt givaren även från akterruffen genom att skruva bort luckan till motor rummet.Och där finns det en träskiva som man kan skruva bort....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det då tillräckligt med utrymme på höjden för att kunna byta givaren så att säga på plats??Ifrån akterruffen alltså....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

både min granne och min syrras man har bytt givaren den vägen så det funkar....\Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...