Grovah 0 Postad 2 Oktober , 2007 Hej! Jag har ett bränslefileter (VP bensin) med vattenavskiljare, alltså en glasbehållare i botten. Det syns att det är vatten i behållaren och jag skulle tömma den genom att ta bort dräneringspluggen. Självklart satt den fast och till slut lyckades jag dra av den jäms med botten på vattenbehållaren . Vet någon om man kan få tag i en ny sådan plugg eller måste jag byta hela filterbehållaren för ca 1000kr? MVH /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 2 Oktober , 2007 Den finns med största sannolikhet hos en VP ÅF. Titta på Marine Parts Europe hemsida, så ska du se att du hittar ditt filter. Där ser du artikelnummer och pris. För övrigt så verkar det inte vara så ovanligt att den går av. Själv använder jag mig inte av den (har gått av), utan tömmer allt i ett kärl när jag byter filter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 2 Oktober , 2007 Finns nya som reservdel att köpa på t.ex MarinshopenBytte själv min av samma orsak....;-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser