Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
KristofferL

Förlorat startnycklar

Rekommendera Poster

Jag har haft ett litet ovälkommet besök i bilen för ett par dagar sedan då de tog lite smått o gott. De fick även med sig mina två nyckar till båten som låg i handskfacket.
Det finns inget som kan få dem att hitta båten så det är inget som oroar mig så mycket. 
Nu står jag med en båt och utan nycklar att kunna köra den.
Båten är en 76a och VP motor.
Går det att tillverka nycklar utan att ha en faktisk nyckel??
Kanske finns det begagnat att hitta och byta ut tändningslåset?

Tacksam för tips! 
PS Jag vet att man inte skall ha båtnycklar i bilen DS
Mvh,Kristoffer 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den som har en båtnyckel kan själv tillverka en egen kopia hemma i garaget. En båtnyckel/lås är i de allra flesta fall väldigt enkla konstruktioner och det är det som gör att man kan tillverka en själv väldigt lätt om man bara har orginalet att kopiera ifrån.

Att göra en nyckel utan att ha en att kopiera ifrån blir däremot lite svårare.

Om jag vore i dina kläder skulle jag inte tveka en sekund att byta ut ditt tändningslås omedelbart! Hoppas att du har polisanmält stölden ur din bil och att du även har kontaktat ditt försäkringsbolag. Hoppas att allt fixar sig!

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Sorgligt med stölden. Du får byta tändningslås.Är det en innombordare? Nytt tändningslås kostar inte mycket se bara till att Du köper ett med samma antal poler som det gamla. Lätt att installera. Ett tips för fortsättningen, jag har alltid reservnycklar gömda i båten då blir man aldrig strandsatt.Lycka till. Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...