PetMyr 0 Postad 28 September , 2007 Jag är överlycklig jag har köpt min första båt! Här på Maringuiden kallas den för Falskär 21 med Volvo B20 115hk. Nu har jag dock ett vinter projekt framför mig. Jag ska sy nya dynor och undrar därför om någon har något bra förslag på var jag kan hitta billigt och bra tyg för ändamålet. Gärna via nätet. Det är dynorna inne i ruffen som ska sys om. Dynorna i aktern kommer att sys av konstläder 69kr/m eller möbelmocka 169kr/m i diskret natur eller sandfärg. I den lokala tygaffären skulle det kosta 300kr/m alternativt 550kr/m med lämpligt tyg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
slproject 0 Postad 28 September , 2007 Gratulerar! Hoppas du har många sköna båtsommrar framför dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 30 September , 2007 Har du kollat på http://www.myrins.se/ ? eller http://www.kronverk-marin.se/batdynor.asp Myrins har vi själva handlat på, de tycker vi är bra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 30 September , 2007 Tja Själv jobbar jag på nimbus och vi beställer dynor från sesit i Norge, bra kvalite fast dom är dyra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oliven 0 Postad 30 September , 2007 Hej! Fick tipset om: Ohlssons Tyger & Stuvar AB Tel. 08 - 10 15 70 Sveav. 34 11134 STOCKHOLM Jag har inte varit i butiken, men de skall ha bra priser och utbud påstås det.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 1 Oktober , 2007 Hej stort grattis till din bät. tyg grottan i haninge är otroligt billiga på tyger av alla slag lite outletkänsla men billigt. jag köpte till vår båt där i mängder och det visade sig att alla tyger inkl fusk skinn låg på mellan 35 - 79 kr metern. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trutta60 0 Postad 2 Oktober , 2007 Om du vill ha ett bomullstyg, så har Ikea ett grövre 100% bomull i dels helt marinblått samt ett bred o ett smalrandigt blå/vitt kostar ca 50 kr Jag själv har köpt markisväv i samma färger, vilket står emot smuts bra utan att bli varm i baken, vilket man blir av konstläder,lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 2 Oktober , 2007 Grattis till båtköpet! Ang dyntyg så är det snordyrt! Pratade med svärmor och undrade varför(hon är tapetserare och jobbar med möbler och inredningar till båtar).. Anledningen är att marina tyger ska klara av hårda påfrestningar, det ska inte mögla eller solblekas.Ett bra tyg är uv-säkert och impregnerat så att det ska stå emot fukt utan att mögla. Oftast är det 1,5¤1 meter man betalar för att man inte behöver ha det dyra tyget på baksidan av dynan.(om nu det är nån tröst..) Så viss e det dyrt men det blir nog billigast i längden(och minst jobb) med att klä dynan med riktigt tyg. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 6 Oktober , 2007 Grattis till nya båten, fin den är. och en gammal b20-spis är inte det sämsta ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser