Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
PetMyr

Jag har köpt min första båt!

Rekommendera Poster

Jag är överlycklig jag har köpt min första båt! Här på Maringuiden kallas den för Falskär 21 med Volvo B20 115hk. Nu har jag dock ett vinter projekt framför mig. Jag ska sy nya dynor och undrar därför om någon har något bra förslag på var jag kan hitta billigt och bra tyg för ändamålet. Gärna via nätet. Det är dynorna inne i ruffen som ska sys om. Dynorna i aktern kommer att sys av konstläder 69kr/m eller möbelmocka 169kr/m i diskret natur eller sandfärg. I den lokala tygaffären skulle det kosta 300kr/m alternativt 550kr/m med lämpligt tyg.  

post-28851-1394235230,7501_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja

Själv jobbar jag på nimbus och vi beställer dynor från sesit i Norge, bra kvalite fast dom är dyra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

stort grattis till din bät.

tyg grottan i haninge är otroligt billiga på tyger av alla slag lite outletkänsla men billigt.

jag köpte till vår båt där i mängder och det visade sig att alla tyger inkl fusk skinn låg på mellan 35 - 79 kr metern.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill ha ett bomullstyg, så har Ikea ett grövre 100% bomull i dels

helt marinblått samt ett bred o ett smalrandigt blå/vitt kostar ca 50 kr

Jag själv har köpt markisväv i samma färger, vilket står emot smuts bra 

utan att bli varm i baken, vilket man blir av konstläder,lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till båtköpet!

Ang dyntyg så är det snordyrt!

Pratade med svärmor och undrade varför(hon är tapetserare och jobbar med möbler och inredningar till båtar)..

Anledningen är att marina tyger ska klara av hårda påfrestningar, det ska inte mögla eller solblekas.Ett bra tyg är uv-säkert och impregnerat så att det ska stå emot fukt utan att mögla.

Oftast är det 1,5¤1 meter man betalar för att man inte behöver ha det dyra tyget på baksidan av dynan.(om nu det är nån tröst..)

Så viss e det dyrt men det blir nog billigast i längden(och minst jobb) med att klä dynan med riktigt tyg.

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till nya båten, fin den är.

och en gammal b20-spis är inte det sämsta ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...