Grovah 0 Postad 27 September , 2007 Hej! Jag har en Flipper 640 med en VP250/SP (samma som VP 151c) och den har en propeller med beteckningen 15x15 (vänster) med långt nav. Jag tror inte att det är rätt propeller för man kan lätt övervarva motorn och toppfarten ligger bara på 24-25knop. Jag tror att jag behöver en annan propeller och efter att ha konsulterat en tabell från Volvo Penta så verkar en 15x17 vara ett bättre val till min. Är det någon här som har testat 15x17 och/eller 16x17 på en likadan båt som jag har? Vore kul att få en bekräftelse på att det är rätt propeller för mig innan man pröjsar 3600 spänn för en ny propeller. Man är helt klart i fel branch, det är tydligen propellerbranchen man skulle jobba i... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snok 0 Postad 28 September , 2007 jag har likadan båt min gör 33 knop enligt gpsen.proppen är en 14x19 tum , vp nr 854978.varvar på full gas 5000. stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 29 September , 2007 köp inte aluminium maila mig så ska ni få en med rostfri prestanda fast bättre för drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser