Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Funkis

Silva Nexus Vad är skillnaden mellan NX och NX2?//TR

Rekommendera Poster

Nja - kan nog inte reda ut det i detalj. Streck 2 är det nya systemet med mer möjligheter men det beror väl på varför du frågar? Sök på Nexusmarine så kan du själv maila eller ringa tillverkaren om alla frågor du har... Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börjar förbereda för nästa säsong och har tänkt mig en trådlös vindgivare med instrument till att början med. Jag har ingen direkt plan och började med att titta på några webbutiker vilka erbjuder Silva NX och Silva NX2 för detta - skiljer inte så mycket i pris.

Mitt nästa steg var att ladda ned och läsa pdfen från nexusmarine - men denna presenterar bara systemet och jag har svårt att hitta och förstår vad skälet är till att jag skall välja den ena framför det andra. Om jag tex nöjer mig med NX vad missar jag för möjligheter i framtiden då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

NX är mycket billigare än NX2 men har en begränsning till vind, logg och lod. Klarar man sig inte med det blir det helt plötsligt dyrt. NX2 är dyrt redan från början men har i princip alla instrument man kan önska.

Dessvärre har jag dålig erfarenhet med mottagningen med den trådlösa överföringen mellan givare och mottagare till vindistrumentet i NX. (Jag har varit upp i masttoppen 2 ggr i sommar.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter oroväckande. Det jag sneglat mest på är just det trådlösa vindinstrumentet...

Jag tror jag startar en ny trånd med denna fråga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...