Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
strober

Vad skiljer Bayliner 2355 -99 mot 2455 -00?

Rekommendera Poster

Är på jakt efter en Bayliner 2455 -00 efter att vi länge tyckt 2355 97-99 haft det vi sökte.

Det som jag hittat som skiljer båtarna är att följande finns på 2455 men inte 2355:

- Handfat och dusch även inne i toaletten

- Stuvutrymme under förarstolen

- annan placering av trappan ned på däck (vid ratten ist för soffan)

- båten är längre? Men var?

- Och nu till det viktigaste, stämmer det att 2455 -00 har ett plant golv hela vägen från förarmiljön till aktern, till skillnad mot 2355 där man kliver ned 10 cm från förarmiljön med sofforna? Anledningen är att den bakre soffan man fäller ut vid aktern och soffan mitt emot med det vändbara ryggstödet inte har den där löjliga höjdskillnaden som i årsmodell 97-99? Blir så fånigt om man vill ha bord där emellan nämligen. Letar och letar efter bild på just detta på internet men hittar inte :( så jag hoppas någon här kan ge ett svar :)
Fler saker som skiljer? 

Senast ändrad av strober | 26 september 2007 | 17:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena.

Kollade med på 2355 , 2655 o lite på 2455 med innan jag insåg att planlösningen inte var optimal med tippryggstödet höjdskillnaden på 2355 o 2655 mfl.

På 2455an verkar det vara samma durkhöjd samt tror jag de har höjt upp den bakre soffan lite granna (ryggstödet sticker upp ovan akterväggen), så där sitter du i samma höjd med bord emellan.

Själv fastnade jag för sea ray sundancer serien efter att ha kollat på en massa olika fabrikat/båtar , de har helt enkelt smartast planlösning.

Men insåg även att 23-24 fot är i minsta laget och har nu siktet ute på 250, 260 och 270 sundancer vilka har rejält med plats för mig själv o damen samt ett gäng vänner.

Bifogar lite bilder på 2455 00-01:

post-1739-1394235229,6761_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Några till ...

Senast ändrad av Dykarn | 26 september 2007 | 21:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...