reinebergqvist 0 Postad 26 September , 2007 Hej ! Köpte en maxi-95a förra sommaren. Jag har tre st genuor. I II och III. Den stora genuan tänkte jag få omskuren för att använda som rullgenua. Är det rätt tänkt och vad kan detta kosta. Reine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 26 September , 2007 Det är rätt tänkt om seglet är i bra skick. Annars är det bortkastade pengar som borde läggas på ett nytt segel. Med rulle använder du troligtvis förseglet mer än tidigare, och när det gäller masthead riggade båtar typ Maxi 95:an så behöver du den stora genuan för att det ska hända något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reinebergqvist 0 Postad 27 September , 2007 Tack för svaret! Har du en aning om var det kan kosta att sy om seglet Reine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
winga750 0 Postad 27 September , 2007 Jag förmodar att du skall köpa rullsystem. Då får du nog bästa pris om du går till en segelmakare som då kan han ge dig förslag på om det lönar sig att sy om eller inte. Så gjorde jag och fick rådet att sy om befintligt segel. /Karl-Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reinebergqvist 0 Postad 27 September , 2007 Tack för det svaret, Karl-Magnus! Kontaktade efter ditt svar en segelmakare som syr om seglet för runt 2.000kr. Så imorgon bär det iväg till segelmakaren. och nästa vecka hoppas jag vara ute med det ny seglet. Härligt. /Reine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser