Kickdown 3 Postad 26 September , 2007 Tjena, Är det någon som har erfarenhet av märket Marin Diesel? Jag vill konvertera min bensinare på 260hp till en diesel på 300hk. Hur är det med olika saker som: *Hållbarhet/driftsäkerhet *Andrahandsvärde *Prestanda *mm. Alla synpunkter/erfarenheter tas tacksamt emot Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 26 September , 2007 Enkelt sagt så är det inte värt försöket. En diesel har en kompresstion som oftast den dubbla mot bensinaren, så redan där är det kört. Köp senaste numret av Praktiskt Båtägande så finns det en enkel förklaring hur en diesel fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 26 September , 2007 Är det inte så att han menar att han vill byta sin befintliga bensinare till en dieselmotor av fabrikat MarineDiesel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 26 September , 2007 Hej, Ursäkta, givetvis skall jag byta motor och inte konvertera. 300 hp bensinare med backslag mot 250 hk diesel. Sorry Mvh THomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 26 September , 2007 Då missförstod jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser