A__L 0 Postad 24 September , 2007 Hej, Jag har en 3-bladig foldingpropeller (material: brons) från Volvo Penta årsmodell 2006. I sommar har jag fått mycket kraftig påväxt av snäckor (båten ligger på västkusten). Jag har aldrig hört talas om att man skall behandla dessa propellrar med någon form av bottenfärg. Är det någon som har tips på orsaken? (Även om zinkanoderna börjat bli dåliga hindrar de väl inte att det växer på propellern??) Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stspanhe 0 Postad 24 September , 2007 Hej, Zinkanoderna hindrar inte från beväxning. Se till att foldingpropeller är blankpolerad eller så målar du den.Men målar du den så brukar det slitas bort med tiden fast det håller hyfsat. Jag har också hört om dem som smörjat in den med gammalt propeller axel fett. Det skall tydligen finnas något gift i det. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars_J 0 Postad 25 September , 2007 I år provade jag att måla bronspropellern med propeller och drevsprej. ->Lika mycket havstulpaner som vanligt! /Lars J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser