Tomas_E 0 Postad 24 September , 2007 åkte till hamnen för att titta till min båt idag, den låg ej på plats. några långfingrade idioter hade släppt den & stulit motorn det är en Honda 50 -96 serienr Bazl 1005287 enda kännetecknen på den är skada på styrröret på hö sida (sett från båten) lite färgskav på kåpan också de hade även fått med sig reglagena båten ligger i en bevakad hamn i Lidköpingsområdet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 24 September , 2007 Mycket tråkig läsning!!!! Anmäl stölden snarast inte enbart till Polis och försäkringsbolag utan även till Larmtjänst. De har telefonnummer: 020 - 325 325. Dit kan du ringa dygnet runt. Hade du någon GPS-sök på motorn och/eller båten? Hade du märkt den med Securemark stöldskyddsmärkning eller annat? Jag håller verkligen tummarna att busarna åker fast och att det löser sig på bästa sätt för dig! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_E 0 Postad 29 September , 2007 har nu börjat leta efter en annan motor till min camping. har bla hittat en Mercury 75 4 takt -00. hur är en sådan motor? har även sett evinrude/suzuki 60-70 viktmässigt så är de väl ungefär samma? vet att min Honda 50 var underdimensionerad så vad skall jag välja? har båten försäkrad i svenska sjö. blev väldigt positivt överaskad. faxade skadeanmälan i onsdags 26/9 fick hem papper med skadenr & allt det andra i torsdags. så nu är det bara att lämna in båten Senast ändrad av Tomas_E | 29 september 2007 | 12:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 29 September , 2007 Har själv haft en Mercury F75, och den är ett grymt bra bottendrag i. Klart bäst av 4-taktarna i klassen (tillsammans med Yamaha F80). Nackdelen är att den är lite tung (178 kg), men på den mittpulpetare vi hade spelade det ingen roll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser