Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
danjohansson

Penta utombordare som tappar kraft

Rekommendera Poster

Hej ! jag har en gammal penta som synes på bilden ! och det är så att den tappar kraft efter ca 30 sekunders åkande ! och när man gasar på då så är det nästan som den kväver sig själv ..man hör bara hur ljudet ökar från insugen men inget händer !låter man den sedan gå och puttra ett tag så går det att göra om proseduren men kväver sig efter ca 30 sec igen . den startar mycket lätt och går bra på tomgång ! och man ser att det är bensin i bensinfiltret ! Vad kan det vara för fel ?

post-29343-1394235228,1338_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som om den inte får tillräckligt med bensin vid gaspådrag..

Det kan bero på soppapumpen, membramet i den eller på bensinslangen (är den klämd..). Ett annat fel det kan vara är att motorn drar tjuvluft någonstans.. t.ex. vid någon slangkoppling eller sprucken slang.

Sista som jag kan komma på just nu är ifall du har glömt att skruva upp luftningen till tanken..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag håller med det tidigare inlägget. Den får inte bensin så det räcker. Kolla allt som hör till bränsleförsörjningen där ligger felet. Hälsn. Thomas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ska ni har för svaren ! jag ska gräva lite mer i det där med bensin tillföreln ! jag hör av mig när jag funnit och löst problemet . mvh danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...