Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
malte113

svetsning

Rekommendera Poster

Hej vill ni ha hjälp med svetsning. Svetsa i rostfritt, aluminium, gjutjärn, även toppar som har rostat sönder i förbränningsrum eller motorblock utvändigt, bra spricka ej helt sönder- rostad. Svetsar med tig, plasma. Pinne.

Malte113@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Malte,

visst har jag haft och kommer säkerligen att fortsättningsvis ha behov av svetshjälp av och till (nu senast denna vecka var det ett 17 år gammalt rostfritt avgasknä på min diselmotor som gett sig/sprungit läck där vatten & avgas möts..fixat med mycket besvär, och f*n vet hur länge det kommer att hålla)..smiley-surprised.gif\

Det framgår dock inte VAR i vårt avlånga land finns du ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen till guiden Malte.

Klara du av lite större jobb?

Eftersom räkbåten sjönk så är nu planerna att skaffa en ny lite mer kustvänlig båt, visst är man sugen på en Anytec 840 FB http://boats.anytec.se/filarkiv/ANYTEC_840CAB_SE_printable.pdf

särskilt efter man sett filmen göta kanal, men prislappen är lite väl stor.

Så funderingarna går till ett eget bygge och då ev en färdig byggsats, dels kan man göra de ändringar man vill och sen är finns det ju en viss prisskillnad men allt beror på vad man hittar för svetsare.

Malte vad tror du om denna?  http://www.blocket.se/vi/13270481.htm?ca=17_s

Mvh. Anti

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Malte.

Jag har kollat den här ett tag http://www.blocket.se/vi/13270481.htm?ca=17_s men jag är ingen hejare på alu.

Svetsar själv det mesta men detta vågar jag mig inte på och det skulle vara intressant om man kunde få ett ungefärligt pris.

Jag är medveten om att det är svårt att prissätta ett objekt men innan man köper en sådan här byggsatts så vill man ju ha reda på den faktiska kostnaden för att kunna kalylera med inköpspriset.

Jobbar du på fasta priser eller enbart på timtid ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstigt 13.gif\ ett erbjudande som inte följs upp.

OK struntar väl i det då för det kanske var ett för stort projekt.

Nikita L. Du har ju svetsat alu. har jag för mig och jag vet inte om man kan fråga dig om vad den båten kostar att dra ihop som jag hittade på blocket. Se länk i tidigare inlaga.

Vad ska begära för kompetens av en som svetsar ihop den?

Gör du sådana jobb ?

Båten ska gå i saltvatten ... är västkusten och vad krävs det för matrial för detta i svetsfogarna..

Tacksam för svar 11.gif\ / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Nu förtiden finns ju fina migar och vem som helst klarar av att trycka på knappen.   Men det kräver ju rejäl lokal och tid annars är ju marginalen för eget jobb ganska stora om man räknar på vad liknade båt betingar.

Bäst är om man bara får håll i bra ritningarna firmor som skär laser finns det ju gått om och material priset är nog förhandlingsbart beroende på vad det handlas.

Klart intressant att färdiga byggsatser dyker upp, bra alernativ för de som inte vill klabba med plast, spackel och färg.  Själv är jag nöjd med min Badanka men man kanske skulle mejla Kadaffi och se om han blir lite nostalgisk han behöver inte ta fram den stora plånboken räcker gott med något 5 eller 6 siffrigt i dollar.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Hur svetsar man med plasma!?

Tar ej några större jobb men om nån vill så kan jag rep.svetsa alu.propellrar.(använder AC tig)

Mvh

Micke

mickael.sjogren@sodra.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den byggsatsen är absolut för dyr man kan far en 9mtrs byggsats för dem pengerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

/- 400 a450 timer lite detaljjob och anpassningar materialkostnader på den satsen kan inte kosta mer en 80000 moms inkl skärning så för 400000:- inkl är den klart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...