ttr03001 0 Postad 19 September , 2007 Kan någon berätta hur jag ska göra för att byta drevbälg på ett vp-100 drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 19 September , 2007 Hej Det var länge sedan jag gjorde det men vad jag minns, lossa växelvajern sedan slangklamman runt bälgen, sedan skall du lossa gimbelringen från skölden (tapparna som fungerar som gångjärn när du lyfter upp drevet) denna sitter med två skruvar som låsning och två tappar med mejselspår i och dra ut drevet. Sedan är det bara att lossa slangklammorna som håller bälgen i sprängkåpan , passa på att kolla lager och knutar när du ändå håller på! OBS skruvarna måster helt ur, det är ett spår i tappen som extra låsning inte bara kläm, tapparna kan sitta som bara F-N och vad jag minns så går det inte att knacka dom inåt utan dom måste utåt, mät för säkerhets skull om det finns plats innanför, det är lättare att knacka dom inåt såklart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 19 September , 2007 Det skall gå att knacka tapparna inåt. Gjorde det på mitt 100-drev i våras när jag bytte bälg. Hade aldrig bytt bälg tidigare men det var inga problem att lossa drevet. Det är dessutom relativt lätt så du lyfter det ganska enkelt själv. Senast ändrad av Utbult | 19 september 2007 | 11:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 20 September , 2007 Nu e jag tråkig, men sök bland gamla trådar här på MG. Det finns utförligt beskrivet många gånger om. Självklart är det alltid trevligt att få personlig direkthjälp i nutid, men som sagt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser