Westfjord26 9 Postad 18 September , 2007 Skall börja ta in offerter på kapell, någon som känner till Vera´ s kapell i Kullavik? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 18 September , 2007 Nää vem är det ?? Börjes kapell i Tranås är bra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 September , 2007 Har du själv köpt där? isåfall mallade dom på båten? kostnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 18 September , 2007 Kolla med Krawa se e-mailet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 18 September , 2007 Jag köpte här: http://lassesbatkapell.se Hade mall till min Winga 25. De har mallar till massvis av båtmodeller. Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westman 0 Postad 19 September , 2007 Även jag har handlat på Lasses båtkapell som hade mall till min båt och är väldigt nöjd. Det levererades ett par veckor snabbare än vad de själva tordes lova och passar perfekt. Det var förvisso tight så in i he*****e i början, inte ens med mycket muskler och vrål gick det att stänga helt utan att det fått sitta i spänn nåra timmar. Jag ringde därför och kollade om det skulle vara så, och de sa att det måste vara så då det töjer och anpassar sig. Alldeles riktigt, nu sitter det som en smäck men går att stänga... Inte svar på din fråga egentligen, men i alla fall... :-) Lycka till med kapellköpet, Westman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 September , 2007 Det är precis vad jag har fått till mig av 2 st som skall offerera kapell, malla på båten innan och när man skall sätta öljetterna, sen blir det tajt som f.., och då får man ett snuggt kapell. Inte som en del kapellmakare gör, syr efter gamla kapellet och då syr in gamla töjningar och ev. fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vision_530 0 Postad 21 September , 2007 kolla www.pelles-skinn.net Beställde nytt kapell av honom för två år sen. Blev mycket nöjd med det, och till ett bra pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 September , 2007 Mallade han på båten eller kopierade han det gamla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vision_530 0 Postad 26 September , 2007 Han har mallar till många båtkapell men för säkerhets skull så skickade jag honom mitt gamla. Det nya passade perfekt och det var mycket bra sytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 September , 2007 Tackar för detta! jag skall kolla med honom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser