Hell_Coyote 0 Postad 16 September , 2007 Hej Hur renoverar man en skuren motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smidy 0 Postad 16 September , 2007 vore väl bra om du berättade vad det är för motor, en ottomotor borrar men och sätter i öd kolvar, lika med en tvåtaktare, en elmotor byter man lager i :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 16 September , 2007 Inombordare, utombordare? Cylinder/cylindrar som skurit? Lager också? Annat? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
doggydoggen 1 Postad 17 September , 2007 Är nog inget man ska ge sig in på om man alldrig sysslat med renoveringar.. finns så många misstag man kan göra att allt man lagt ner i delar går upp i rök i en kraftig smäll..=) mitt tips är att leta i bekantskaps kretsen..du har säkert någon som har erfarenhet och kan hjälpa dig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 17 September , 2007 ja lite kött på benen är ju bra att ha. och har man det så är det riktigt skoj att renovera motorer. jag ser framimot 2 kommade renoveringar. min Johnson 35hk utombordare man hör att lagrena behövs bytas igentligen även om den säkert kan gå någa år till. sen har jag en Toyota Supra som jag skall total renovera och byta turbo m.m så 390hk nås. en gammal 89a´ ´ det är lite mysigt. om man har mkt verktyg och kanske en liten bok att följa om det strular sej. sen en bra o varm lokal. med garage polare så är det skit skoj. just med skurna motorer så får man kolla upp var o hur allavrligt det är. ibland kan det vara ide att kasta blocket . och hitta ett annat block. om det skurit p.g.a värme så kan det vara små skador på andra ställen. sprickbildningar som öppnar sej vid värme m.m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser