Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Hell_Coyote

Renovera, skuren motor?

Rekommendera Poster

vore väl bra om du berättade vad det är för motor, en ottomotor borrar men och sätter i öd kolvar, lika med en tvåtaktare, en elmotor byter man lager i :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inombordare, utombordare?

Cylinder/cylindrar som skurit? Lager också? Annat?

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är nog inget man ska ge sig in på om man alldrig sysslat med renoveringar..

finns så många misstag man kan göra att allt man lagt ner i delar går upp i rök i en kraftig smäll..=)

mitt tips är att leta i bekantskaps kretsen..du har säkert någon som har erfarenhet och kan hjälpa dig..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja lite kött på benen är ju bra att ha. och har man det så är det riktigt skoj att renovera  motorer. jag ser framimot 2 kommade  renoveringar. min Johnson 35hk utombordare man hör att lagrena behövs bytas igentligen även om den säkert kan gå någa år till.

sen har jag en Toyota Supra  som jag skall total renovera  och byta turbo m.m  så  390hk  nås. en gammal 89a´ ´

det är lite mysigt. om man har mkt verktyg och kanske en liten bok att följa  om det strular sej. sen en bra o varm lokal. med garage  polare  så är det skit skoj.

just med skurna motorer  så får man kolla upp var o hur allavrligt  det är. ibland kan det vara ide att kasta  blocket . och hitta  ett annat block.  om det skurit p.g.a  värme så kan det vara små skador  på andra ställen.  sprickbildningar som öppnar sej vid värme  m.m

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...