Helgo 0 Postad 15 September , 2007 Finns det nåt bättre? Har två grabbar på 6 och 8 år som har blivit ruggigt fiskebitna. Det började i våras när 6-åringen drog upp en gädda på 105 cm och 7 kilo från den egna bryggan på Ekerö. Nu är han fast för livet! Efter det har vi fiskat i princip varje helg och förra helgen var vi ute i morfars Buster RS och drog upp varsin gädda att Gustav 8 år fick sin livs första gös på 1,5 kilo. Fisken blev middag och han var stolt som en tupp! I morgon är det dags igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 15 September , 2007 Håller på att skola in mina ungar till fisket , 4,5 och 6 år. Skall börjas i tid ju. Synd bara att det har blåst hela tiden senaste veckorna :-( Ja ja, tillfällen kommer. Om 2 veckor blir det Vättern med båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 15 September , 2007 Jo visst finns det bättre att fiska med än med barn!? Mask t.ex. borde fungera mycket bättre! Prova det någon gång så ska du få se! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 15 September , 2007 He he. Kanske ska prova att agna med lillgrabben... Storgäddan börjar ju komma till liv igen nu när vattnet blir kallare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 16 September , 2007 Fyra fina abborrar blev det, ligger i stekpannan nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 16 September , 2007 Vilken vansinnig tur att det blev abborrarna som hamnade i stekpannan och inte barnen! Smaklig måltid får jag väl säga.... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 19 September , 2007 Har köpt ny båt och väntar på att få upp den till Stockholm. Grabbarna goes bananas och frågar om ALLT. -Har den spöhållare? -Är den bra att stå i och fiska? -Går den fort? Om sanningen skall fram är jag minst lika sugen själv. Skall dock ut i skärgårn och jaga sjöfågel i helgen så fisket med ungarna får vänta en vecka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 29 September , 2007 I morgon smäller det igen. Båten (Silver Shark 580 dc) kom idag så i morgon bitti läggs den i och SEN SKALL DET FISKAS! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 29 September , 2007 Berätta hur det har gått och hur både du och barnen reagerade och tyckte! Jag är nyfiken! Lycka till så mycket du bara orkar!! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 3 Oktober , 2007 Båten gick som en dröm! Stabil men ändå snabb,drygt 40 knop fick jag upp den i. Fisket gick sådär men både pappa och grabbarna var mer än nöjda med dagen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 3 Oktober , 2007 Ja, visst är det en härlig känsla att göra premiärturen med sin nya båt? Den feelingen sitter ju i ett tag som tur är... Var bara mycket försiktig med att dra på full gas innan tiden är mogen för det. Följ instruktionsbokens rekommendationer exakt till punkt och pricka (slaviskt!) när det gäller inkörningen av motorn och även hur och när den ska servas. Då får du en motor som kommer att hålla i många år framöver. När du sedan har kört tillräckligt många timmar så att du kan köra med max gas i flera minuter så bör du göra en kontroll över motorns max varvtal. Den ska visa samma på mätaren som max rekommenderade varvtal i instruktionsboken. Om den gör det så vet du att propellern passar perfekt för just ditt ekipage. Det är viktigt att du inte överskrider max rekommenderade varvtal, men om du ligger upp till ca. 200 varv under max rekommenderade så är det okay. Om du hamnar på mer än 200 varv under max rekommenderade så bör du byta propeller. I sådana fall bör du kunna göra det kostnadsfritt, men kolla upp detta med din säljare redan nu ifall du måste byta den kanske till våren. Ja, du lär ju knappast köra slut på nyhetens nyfikenhet redan i år, så ni kommer säkert att ha en extra lång vinter i år som ni kommer att sukta på! Hoppas att ni har båten hemma under vintern så ni får titta till den och klappa om lilla båten ibland i väntan på våren!!! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 4 Oktober , 2007 No worries. Båten var inkörd vid leverans, köpte den av en kille som jag känner som skött den som sitt barn. I helgen ska vi ut och fiska runt hela Ekerö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 4 Oktober , 2007 Okay....det låter som ett riktigt bra och tryggt köp med andra ord! Men du.....se till att vara en snäll pojke nu så att du inte fiskar upp varenda firre! Du kan ju spara åtminståne några stycken till fröken Fäldtskog så hon får lite middag även nästa vecka! Det finns visst rätt goda chanser till bra höstväder nu i helgen hörde jag. Ha det så fint... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 4 Oktober , 2007 Agneta bor vi granne med, ingen risk att hon fiskar..... Vi stack ut med båten en sväng ikväll, Björkfjärden låg spegelblank så vi stack ut och rundade Birka. 35 knop och HELT SPEGELBLANKT! Hemma vid bryggan igen slog en jättegädda i vassen 10m från bryggan. Den skall upp i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helgo 0 Postad 7 Oktober , 2007 Vi stack ut till Birka idag efter lunch, grabbarna och jag. Vilka gäddvassar det finns där! En hyfsad gädda blev det och pappa visade att gammal är äldst! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser