albin_23 0 Postad 13 September , 2007 Finns det någon fler med en sådan båt. har lite funderingar kring den skulle vara roligt om det fanns några fler. mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 13 September , 2007 Personligen så tror jag att dom är nästan utdöda och säkerligen väldigt fridlysta dom där bävrarna... Går den på träfibrer?? Hare!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin_23 0 Postad 13 September , 2007 ja den är billig i drift. själv då fick du med masten till segelbåten. eller byter man namn på dom då man tappat masten. skepp ohoj !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 13 September , 2007 Nämen nu förstår jag ingenting... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 14 September , 2007 Knepigt värre både bävrar o hare i ett båtforum, teater Maxim kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 25 September , 2007 Var ute å åkte lite i söndags och såg dig allt...Hittade du nån kompis?? Det borde ju ha varit nära i allafall!! Hare!! Senast ändrad av guzzlon | 25 september 2007 | 21:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilar 0 Postad 12 December , 2008 Hei Fredrik! Har du båten ennå, jeg bor i Norge og har nå kjøpt en Bever 740 model 1987. Skal pusse den opp litt invendig, båten fikk ny motor Yanmar 120 hk ,gear ,overføring og autopilot i 2004 som kun har gått 430 timer. Har du plastlemmer/lokk over motor og batterier? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin_23 0 Postad 20 December , 2008 Äntligen en till bever ägare. hur går båten med en yanmar 120 ? drar den mycke diesel? hur fort går den nu med större motor? jag har trälock över motor och batterier. mvh fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilar 0 Postad 20 December , 2008 Hei Fredrik! Jeg kjøpte båten nå i november 2008 og har ikke kjørt den på vannet ennå. Har fått oppgitt en hastighet på 17 knop. Min båt har også trelemmer over motor og batterier, synd at det ikke er plast som resten av dekket invendig. Invendig skrogsider er trekt med fløyelfilt/stoff, jeg skal bytte dette ut i vinter med skai/skinn har bestilt en hel rull så jeg er sikker på å få til hele båten inv. Lurer også på å male den brune plastdelen til offwithe som er over lugaren mot fønster/vinduer fra styreposisjonen. Ønsker å gjøre båten så lys/hvit som mulig invendig. Mvn. hilsen Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin_23 0 Postad 21 December , 2008 hej det låter som en bra ide att måla om den bruna delen vid fönstren. har själv funderat på att göra det oxå. jag tror du kommer att bli nöjd med båten. jag är kanon nöjd med den. den är ju så rymlig för sin storlek plus att den går bra i sjön. mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oma 0 Postad 9 Juni , 2020 2008-12-20 vid 16:44 skrev albin_23: Äntligen en till bever ägare. hur går båten med en yanmar 120 ? drar den mycke diesel? hur fort går den nu med större motor? jag har trälock över motor och batterier. mvh fredrik Har köpt en Bever 740 årsmodell 1992. Är inte nöjd med Perkings motorn 75 hl/ diesel. Högt motorljud. Kan man dämpa det. Övrig kanon nöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser