kasperco 0 Postad 6 September , 2007 Hej Alle Jeg har købt en Falcon 26 med en Volvo Penta KAD 43, 230 HK, men kan desværre først komme til at sejle til maj Jeg er nysgerig og vil derfor høre om der er nogle der har et bud på hvor mange knop den kan sejle? /Kasper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 6 September , 2007 Hej Den jag sålde i våras gjorde 30 på topp mätt med GPS. Sen målade jag den med fartygsfärg vilket gjorde den ca 2 knop långsammare. Motorn var en gammal (-89) VP 205, dvs 205 hk ut från maskinen när den var ung och snygg . Med det som bakgrund skulle jag gissa din gör ca 35 en fin dag med platt vatten och goda förutsättningar. För övrigt kan jag berätta att den jag hade gjorde 30 knop på våren när botten var ren och 24 på hösten när tulpaner och snäckor växt på botten vilken var målad med insjöfärg första säsongen. Så se till så att du har bra färg på botten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kasperco 0 Postad 9 September , 2007 Tak for oplysningen og det gode råd. Jeg skal sejle i farvandet omkring Nuuk i Grønland, så jeg skal have fundet noget maling og poleringsmiddel der kan klare de kolde salte vande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarSandberg 0 Postad 23 Februari , 2009 Hej Alle, Välkommen till gänget. Din båt ska med denna motor med ny båtenfärg och rent drev gör 35knop GPS knop. Min KAD 44 EDC gör 40knop på topp samt 44knop med KCR trim. Ingemar Falcon 26 förbättrad på 204punkter.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 23 Februari , 2009 Hej. Min Bella 26 med 230 hk CMD 2.8 QSD kommer upp i ca 33-34 knop om allt stämmer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 24 Februari , 2009 Alle är alla på svenska. Dessutom är inlägget två år gammalt, så frågeställaren har nog hunnit provköra ett par gånger nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarSandberg 0 Postad 30 Juni , 2009 Hej Alle Du ska få ut ca 35knop med den motor. Byt trimplan sätt på minst 12x18 i stället för de standard 9x18 som dessutom är felmonterade. Det blir en helt annan båt... Mvd Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser