Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
ChristianI

Sprayhood, sittbrunstält

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag behöver en ny sprayhood och sittbrunstält till min Granada 27.

Någon som känner till en bra och prisvärd kapellmakare i stenungsundsområdet eller i göteborg med omnejd?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Även vi har en Granada 27 i Göteborg som behöver både spraywood och sittbrunnstät. Idag finns inget alls. Jag har fått en offert från Eliassons som återförsäljer Schultz kapeller från Kolding (Danmark) men det är rejäla påslag och med dessutom dansk valutakurs blir det långt ifrån prisvärt... annars har jag tittat på många sprayhoods i Danmark och de från just Schultz verkar väldigt fina. De har några olika varianter av sprayhoods där en har lite högre bågar (designnr 960513) som är riktigt bra.

Har du fått tag i någon prisvärd kapellmakare i Sverige så hör av dig!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kapellmakare i stenungsundsområdet:

Söderbergs Båtkapell, Stenungsund 0303-770895

Kapell och Markisbyggarna, Lilla Askerön 0303-772477

Sailgroup Sweden, Skärhamn 0730608496.

Kapell är väl tyvärr en dyr historia hur man än bär sig åt, men jag misstänker att det blir billigare med en lokal kapellmakare då han säkerligen vill åka och malla direkt på din båt. Firman på Askerön har gjort ett mycket bra jobb på svärfars snipa. De andra har jag ingen erfarenhet av. Firman i skärhamn är helt nyetablerad.

Att få något uppsytt nu i semestertider kan nog bli mycket svårt. De har nog fullt upp att göra klart alla beställningar, men vem vet. 

/ Simon

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...