AudiRS6 0 Postad 5 September , 2007 Hej! Hur gör ni egentligen då ni rengör eran teak? Om man vill få det att se nytt ut måste man väl antagligen gå in djupt, alltså slipa ner? Hur bär ni er åt för att slipa ner och hur skyddar ni träet på bästa sett efter det? /Audi Senast ändrad av AudiRS6 | 05 september 2007 | 20:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 5 September , 2007 Såpa och vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 5 September , 2007 Ge däcket en duvning med Snapp 1 och Snapp 2 - oerhört effektivt (finns hos skeppshandeln). Därefter Teak-seal och däcket blir som nytt. Fantastiskt gott resultat. Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 6 September , 2007 http://www.snappyboatcare.com/sv/teaknu.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 September , 2007 Snappy Teak funkar i alla fall väldigt bra. Lite kladdigt att jobba med men resultatet är nästan trolleri. Använde det själv i våras på min båt och teaken är fortfarande mycket fin. Vilken inverkan den kan ha på teaken på längre sikt vet jag inte. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 7 September , 2007 Jag använde de produkterna i flera år och däcket blev som nytt varje gång. Tog på teak-seal 2 ggr per säsong - penslade på ymnigt och lät det torka in. Var alltid jättenöjd. Fick tipset av min dåvarande båtgranne som hade ett oerhört vackert teakdäck - såg ut som lackat - men han förklarade att däcket bara blev vackrare och vackrare för varje gång. Han hade endast använt teak-seal under 15 år. I mitt fall fick jag fläckar (groggar?) som jag ville få bort - därför körde jag med Snappy före varje teak-sealbehandling. Toppen! Nu har jag ett trist men lättskött plastdäck - men min förra båt var en skönhet. Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Propellern 0 Postad 21 Februari , 2010 såpa och vatten med en mjuk svamp sedan använder jag Golden Teak. detta beställer du hos Martinssons båtbyggeri på Orust Blir ej kladdigt och ett mycket lyckat resultat Ingemar talar också om hur du skall behandla ditt teakdäck lycka till uffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasT 0 Postad 21 Februari , 2010 Hej Jag använder gelcote rengörning som jag tvättar med. Citronsyra som man blekor teaken, fungerar bra tycker jag sliter inte på teaken. Snabby blir inte bra efter några behandlingar så försvinner livet i teakdäcket. Lycka till Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser