Frisken 0 Postad 5 September , 2007 Hej! Mitt ms backslag behöver nog en renovering. När man går från fram till neutral så ligger växeln i fortfarande. Om man drar handtaget en bit till (precis innan backen) så hoppar växeln ur. Eller om man väntar en stund så går växeln ur. Har provat att koppla lös vajern och växla direkt på backslaget men det gjorde ingen skillnad. Nån som vet en vart man lämnar det för renovering? Gärna i mälardalstrakten. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lies 0 Postad 9 September , 2007 Hej Peter! Jag bor i Holland och en kollega har samma problem med sin svenska båt. Om du hittar lösningen, skriv gärna till mig. Hans växel slirar och på växelblok står AB L. Thrysins Mek, verkstad Bromma. Tydligen har företaget gått i konkurs men man kanske kan köpa lamellerna (som man tydligen behöver) någon annan stans. Mvh Lies Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 11 Juli , 2012 har ni hittat någon lösning jag har samma bekymmer mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 11 Juli , 2012 Är det ett reduceringsbackslag du har? Isåfall kan det vara så enkelt att du har för mycket olja i det, då kan de vara lite kinkiga. edit. Ojdå, tråden var visst från 2007... ...kanske inte så aktuell längre. Senast ändrad av No_jah | 11 juli 2012 | 19:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser