Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
FinnSpeed

Ny ägare tillMariguiden

Rekommendera Poster

Läste först i Maringarderoben att Maringuiden.se har nya ägare. På TTGs hemsida kan man läsa följande

 

Pressmeddelande:Stockholm 070904

 

TTG köper maringuiden.se och stärker greppet om båtmarknaden
TTG har genom förvärvet av maringuiden.se ytterligare befäst sin position som den ledande medieaktören inom båts-egementet där man sedan tidigare ger ut magasinen Båtnytt, Vi Båtägare och Segling. ] Maringuiden.se är landets ledande och äldsta båtsajt. Den passar bra in i vår satsning på båtsegmentet och kompletterar våra magasin samtidigt som den stärker vår position på webben, säger Christopher Holmerin Chef TTG nya medier.

 

 

 

 

Det är bra med nya kvalificerade ägare, se bara på Marinan.com smiley-frown.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

De gamla ägarna kommer fortfarande att finnas med i bakgrunden under en period framöver. Övrig personal kommer att forsätta som vanligt.

 

Det finns en stor potential att vidareutveckla sajten med de synnergieffekter som de nya ägarna tillför.

 

 

Mvh

Gänget på maringuiden.se (Dick, Janne, Micke, och Lena) 

 

Senast ändrad av siteadmin | 04 september 2007 | 14:44

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att ni inte lägger ut ett sådant pressmeddelande på maringuiden samtidigt som den publiceras i andra medier.

 

Tror tyvärr att detta uppköp är negativt för maringuiden men ett bra affärstillfälle för en konkurrent.

 

Det behöver alltid finnas en konkurrenssituation för att trovärdigheten ska finnas kvar. TTG ger ut bra tidningar men visst minskar friheten till synpunkter på andra medier om alla har samma ägare.

 

Nu har ni i maringuiden ett stort förtroendekapital, ni kommer verkligen att få jobba för att behålla det med TTG som ägare.

 

Förutsätter att Christopher Holmerin kommer med en tydlig programförklaring utan massa lull-lull vad TTG vill med maringuiden. Programförklaringen måste också åtföljas med handling så att det syns för oss användare och ger oss ett mervärde. Detta måste ske snarast. Gör ni inte det kommer siten att gå samma öde tillmötes som marinan.

 

LYCKA TILL!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart önskar jag all lycka till TTG!

Jag har även en direkt fråga till TTG som skulle vara kul att få svar på:

Finns det redan nu några planer hur Den Nya Maringuiden.se kommer att se ut fortsättningsvis? Jag avser då både utseendemässigt och/eller innehållsmässigt.

 

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja vi kan ju alltid läsa om Golf och Kök&Bad bara genom att följa länkarna nedan | det är ju bra....nää6.gif\ Känns som ytterligare en reklamplats tyvärr....

               |

               |

             \ | /

              \|/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Spelar det någon roll rent praktiskt vem som äger ?

 

I vart fall forumen..

 

medlem-till-medlem-kommunikation påverkas väl överhuvudtaget inte (själv har jag tills-nu inte ens funderat över vem som äger plattformen, då det fungerat över förväntan att skriva i stort-sett-vad-somhelst.

 

Har bara varit utsatt för censur i ett enda inlägg och visste redan när jag skrev inlägget att risken fanns, så kan egentligen inte klaga 13.gif\

 

Reklam..marknadsföring..helt ok tycker jag om det sker som hittills så är det till-och-med positivt (typ: hade aldrig haft en aning om att det fanns  sprängskisser till de flesta motorer om inte marinepartseurope.com annonserat här).

 

Nää..lycka till med satsningen säger jag!

 

Vi som äger företag vet att det kan skita sig kapitalt om man inte är lyhörd på kundernas önskemål, men vissa *kunder* kan man kanske klara sig utan 2.gif\

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej alla besökare! Ser i forumet att era tankar kring förvärvet pekar i olika riktningar. Jag kan försäkra er om att sajten kommer fortsätta utvecklas väl och bli än mer innehållsrik. Maringuiden.se är en fantastiskt bra sajt, om inte hade vi aldrig köpt den. Fördelen med att TTG numera äger maringuiden.se är att vi har tillgång till oändliga arkiv med matnyttig information för alla er besökare. Vi har filmer, vi har artiklar, vi har tester, vi har bilder... ja en mängd material som ingen annan mediaaktör i Sverige skulle kunna leverera till sajten. Vår ambition är nu att successivt öka mängden innehåll på sajten (det som bland annat ovan nämnts) tillsammans med de gamla medarbetarna för maringuiden.se som nu är en del av vårt nya gäng. Sajten förändras inte över en natt och det är den inte heller i behov av. Men självklart ska ni få mer av allt så båtlivet blir än mer spännande på nätet.


Jag hälsar här med alla varmt välkomna att fortsätta följa sajtens framväxt.
Vänligen Christopher Holmerin på TTG/maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till.

Det behövs en uppryckning.

Skulla vara bra att kunna använda HELA tangentbordet när man skriver här.

Vissa tecken går inte att använda, otroligt dåligt.

Ser fram mot att programmvaran byts ut.

Bevakning av inlägg fungerar sporadiskt.

post-571-1394235208,2475_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst stevemedselconIII


Om ngn utveckling ska ske måste nog det editeras bland gamla stötar i gamet....*s*

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Chris!

 

Det låter väldigt positivt det du säger. Jag hoppas och tror på en bra utveckling till en ännu bättre site och håller med om att förutsättningarna är mycket goda då den är bra redan nu. Det är ju en bra grund att stå på när man vill göra den ännu bättre. Hoppas att vi som är medlemmar får artiklar, tester och bilder gratis eller i varje fall till kraftigt rabatterade priser! Hoppas också på att det blir en bättre bevakning på hur uppförandet är bland oss medlemmar mot varandra. Det har blivit betydligt bättre på den fronten men kan göras ännu mycket bättre. Det är en viktigt detalj tycker jag eftersom det är rätt avgörande om man ska kunna behålla nuvarande medlemmar plus att få hit nya. Ett något mer modernt utseende och funktion på sidan vore heller inte helt fel, men jag utgår ifrån att ni redan vet en hel del hur ni vill ha det så att det på bästa sätt kommer till del för alla användare. Kanske kan ni starta en egen tråd där medlemmarna kan komma med egna förslag på bra/dåligt som ni sedan gör en sammanfattning av? Då får vi medlemmar vara med och forma det hela lite och på det sättet känna oss delaktiga. Det vara bara ett förslag som jag inte alls har någon aning om hur ni ställer er till. Som jag sa tidigare så säger jag: Lycka till! Själv ser jag detta som positivt utan att för den sakens skull vara negativt inställd till de förra ägarna. Till det ny-gamla gänget vill jag bara säga: Tusen tack för allt ni har gjort och se nu till att vara stolta över det och lycka till i fortsättningen!

 

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Chris!

 

Bra programförklaring! det är positivt om den utveckling du beskriver kan genomföras.

 

RÖR INTE forumen. Låt de fungera som hittills.

 

Ang era arkiv mm låt dem bli ett mervärde för oss nyttjare. KANONBRA!

 

Varför inte kunna ge oss medlemmar bra rabbater på inträde på båtmäsor, prenumirationer på era andra tidningar etc.

 

VIP medlemmskap?

 

Nu är det dags att börja jobba. Håller med Rodarn att ett fora där vi medlemmar kan lägga upp önskningar är bra och ger er vår syn på siten.

 

Väntar med spänning på nya maringuiden.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har filmer, vi har artiklar, vi har tester, vi har bilder...

 

ja men det är bara svenska båttidningar som har den dåliga smaken att ta hutlöst betalt för 20 år gamla artiklar ;).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...