Reine 0 Postad 3 September , 2007 Funderar eventuellt på att byta till något annat. Letar då efter någon modell som har 3 separata kabiner, med plats för två i varje kabin (6 personer), halvplanande/planande, tyst motorgång. Inte större än 38fot. Har ni några tips ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 4 September , 2007 Om du slänger på en fot så är Nord West 390 precis det du söker. (Förutom prislappen för det flesta). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 4 September , 2007 Tycker dom bullrar rätt friskt. Men jag är kanske bortskämd. Tack för tipset. Skall ändå försöka få till någon provtur med en sådan, för att lyssna på ljudet i smygfart och marschfart. Har dock bara sett den modellen med 2 sovkabiner. Så det kan ju faktiskt vara värt att leta lite efter en begagnad 3-kabinare, då jag inte har råd att köpa en ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 4 September , 2007 Bara en stilla fundering, hur kan du veta att de bullrar rätt friskt om dem om du inte åkt med en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Master770 1 Postad 4 September , 2007 Hej! Inter 9300 har det. Akterkabin och midkabin med dubbelbinge och den sedvanliga v-kojen. Mittmonterad Yanmar med rak axel upp till c:a 220 hk vilket gör en fart på c:a 25 knop. Se www.interboat.se Bland lite äldre objekt finns det Nimbus 3003. På nyare båtar verkar inte antal kojplatser ha någon prioritet eftersom det köpstarka kundsegmentet är Dinkies (DoubleIncomeNoKids). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 5 September , 2007 Sant. Jag uttryckte mig lite felaktigt. Jag har haft möjligheten att vid 2 tillfällen åka med NW 390 och 420. Men inte med 390/3 kabiner. Och inredningen kan ju göra en hel del på ljudet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 5 September , 2007 Den hade jag inte sett tidigare. Klart intressant. Får titta vidare på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser