Cue82 0 Postad 3 September , 2007 Tja, Efter några min körande upptäkte jag att bensinen började tryta (hade halvtank innan). Jag körde på fullfart kanske i en ½h (55hk 2-takt från 80-talet). Motorn går jämt och fint och inga missljud, ska dom verkligen dricka så mycket bensin?? En polare tror att jag kan behöva rena motorn med insprutningsrengöring ???(http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=76189) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 3 September , 2007 Japp, en halv timme = halv tank. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
slproject 0 Postad 3 September , 2007 Hade en Yamaha 60hk från 88 förut, en 30-liters tank rök utan problem på 20 min vid full fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 3 September , 2007 hehe, så för att minska förbrukningen så tar man helt enkelt och skaffar en mindre tank, genialt enkelt Seriöst: hur många liter är en halv tank..kan ju variera rätt så mycket ? typ: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=345&iItemId=87236 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 3 September , 2007 Båtar är rätt törstiga, speciellt på fullgas, Dra ner till tre kvarts så får du nog fler sjömil per liter sägas ska väl att det är rätt märkligt att båtjournalister inte höjer det minsta på ögnobrynen när de testar båtar som drar över tio liter per land mil, utan glatt alltid förodar den större motorn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 3 September , 2007 0.4 liter per hästkraft o timme brukar man räkna, men sen beror det ju på hur många hästar du använder, dra ner till 75% effektuttag så får du snyggare siffror. Är det en insprutningsmotor??? från 80-talet? Har du bytt stift och ställt tändningen nyss? det gör mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cue82 0 Postad 3 September , 2007 vet inte exakt men de kan väl vara en 15l vid fulltank Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 4 September , 2007 Det går oftast att bestycka om motorerna så dom går betydligt billigare. Dom blir oftast lite piggare också. Kolla färgen på stiften efter nån minuts fullgaskörning, oftast kolsvarta om det handlar om äldre motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cue82 0 Postad 5 September , 2007 Yes de stämmer de är helt sotade! bestyckning? menar du att ta isär hela motorn ? En tilläggsfråga: Hur noga är ni när ni blandar i bensin och olja i tanken? ( behöver man använda måttstock eller vågar man köra ungefär? ) Senast ändrad av Cue82 | 05 september 2007 | 23:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 5 September , 2007 å herre gud ... 15L , då har jag just fått upp värmen på motorn !!! //V8 JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 5 September , 2007 Du behöver inte riva hela motorn. Man plockar bort förgasarna och byter munstycken. Jag personligen blandar bränslet med mått så man får det någorlunda rätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser