Nybyggarn 0 Postad 4 November , 2007 It's a canvas bucket for crissake Orven!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 4 November , 2007 F'låt, glömde ordet...Malja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 4 November , 2007 1941 12107 Vildmarksbrigaden. Försvarsstabens Filmdetalj. Skidlöparförband på övning i norra Lappland åker skidor i fjällterräng, de gräver bivack och kryper in för natten, kolonner stakar i väg nästa morgon, trossen på väg över sjö, slädar dras av hästar, vak huggs upp och häst dricker, hästarna sköts om, får täcken och tornist innan manskapet äter, soldater med gevär rycker fram på skidor, ålar fram, artilleripjäs monteras upp, ... Svartvit, ljud. 10 min. Tornist heter den där säckliknande spannet som hästarna käkar ur. Med & Motvind Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 4 November , 2007 Det ska INTE vara nåt JÄVLA M.... hahaha.... Alla bokstäver är nu avklarade sp det är igentligen slut nu !! Trodde ni ja !! Nu kör vi siffror oxå... Nu måste man ha lite förståelse för att man kan böja en siffra oxå, exempel så kan 4 vara fyrvaktare, Jag kör igång så hajjar ni säkert... Ny siffra är 2. Jag tar två ord för att visa hur det kan vara Tvåmanskanot, Duopropp... Två var lätt o duo är ju oxå två... Häng på nu !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 4 November , 2007 Visst blev han arg!Vad var det jag sa?http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-embarassed.gif\ border=\0\ alt=\Embarassed\ title=\Embarassed\ />Jag tvåla mina händer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 4 November , 2007 Nu kommer den arge igen... hehe Marin anknytning ska det vara oxå... Tvåstävad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 4 November , 2007 Ang. marinanknytning, se bifogade bild...Tvåledare, kabel också. Finns massor på min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 4 November , 2007 Tvålkopp Hittade en bild på en rostfri tvålkopp men den liknade ingen tvålkopp så jag tog en som liknade en tvålkopp. Jag hoppas att tvålkoppen duger och ni kan ju kika på tvålkoppen och avgöra om den liknar en tvålkopp och det va la något sådant här som räkan ville ha fast det bedde en tvåmastad eka. Det bedde många två där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 5 November , 2007 Då provar vi med en annan siffra... Nämligen 4. Fyrvaktare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 5 November , 2007 FYR-TAKTARE, kan ni tänka er så maritimt, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 5 November , 2007 FYR-cylindrig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 6 November , 2007 FYRön 63`57,0 N 22`51,0 E http://tourism.kokkola.fi/temautflykter/06_kuvaus.html Lite långsökt kanske, men ön kallas tydligen Fyrön utav lokalbefolkningen.. Svårt det här med 4-ord det finns ingen uppsjö direkt... Senast ändrad av guzzlon | 06 november 2007 | 20:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 November , 2007 Fyrsticka = Tändsticka Att tända med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 7 November , 2007 Ha. Siffror var visst svårare... Nu provar vi 0. Nollmeridianen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 November , 2007 Skepp 0hoj Senast ändrad av nikitalord | 07 november 2007 | 20:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 November , 2007 Ostindiska Kompaniet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 7 November , 2007 Vi pratar siffran 0 här..... Nollspant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 November , 2007 0 O 0tolerans Nolltolerans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 November , 2007 Nolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 November , 2007 Vad den nån som sa nåt om nolltolerans, Va e de? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rescueboat 0 Postad 8 November , 2007 VHF Radio Telefon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 November , 2007 Var detta ett exempel från en nolla.. Nej, nu måste Flipper vara snäll.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 8 November , 2007 Det ballar visst ur nu !! Skriv det marina ordet efter era inlägg... Tack på förhand. Vi bytar till siffran 3. 3 Dimensional laminat. Senast ändrad av Lamon | 08 november 2007 | 19:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 8 November , 2007 Trimaran , H Ö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 8 November , 2007 3M Tejp mm. alltid bra att ha ombord... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 8 November , 2007 3 meter eller 3 famnar o.s.v. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 November , 2007 Tresfjord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 8 November , 2007 Treo... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 8 November , 2007 HAHAHA! KLOCKREN.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser