Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Lotsenn

Sista turen?

Rekommendera Poster

Jaha så vaknar upp till en solig lördag (kanske en av de finaste i år?) Och tanken vaknar med en gång, kan man kanske smita undan de sociala plikterna idag och hänge sig till att frossa i sitt eget intresse UT MED BÅTEN!!! Försöka få den där makrillen som har gäckat mig hela sommaren, göra slut på överflödig bensin innan upptagningen, njuta av lugn o ro och måsars skriande och ha kaffe på termos...... Så får det bli! Fru och barn hör upp Pappa är indisponibel idag. Ingen shopping, ingen knattefotboll, inget trädgårdsarbete,

STORA PÖLSAN HERE I COME!!!!!!

 

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som en ypperlig idé tycker jag, men då jag släppte alla plikter igår eftermiddag och kväll då jag åkte ut så får det bli hemma med fru och barn idag. Så härligt nu när det är lite svalt i luften, men när sjön är uppvärmd och gör det lite extra behagligt att vara ute. Dessutom var fiskelyckan god så det gjorde inte det hela sämre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo en underbar dag faktiskt.

Får la bli en kortare eftermiddagstur innan kvällens härgningar!

 

Fast sista turen lär det ju inte vara, förra året tog jag upp båten sista oktober och räknar inte med att ta upp den tidigare i år... Så länge inte isen sätter i så, kanske iof ska vara lite upplevelse utöver att man fryser arslet av sig också:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista turen låter trist... Jag som hade tänkt hinna byta båt och använda den några veckor innan vintern. Håller tummarna för en varm skön höst. Kanske ska tillägga att jag tänker mig en båt med hardtop, gångvärme, defroster och wallasvärmare. Då borde man klara lite höstväder. smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, för tusan... det finns många fina dagar kvar i både september och oktober att se fram mot... jag tar nog upp kärran i slutet av september... om jag inte lyckas övertala frugan att ha i den till mitten/slutet av oktober... se´ n kan det bli för kallt... Vi får se vad det blir...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag drog upp min o skulle flytta den till en annan sjö då ja drog den snett på trailern o hade sönder kölen, så nu e de dax o renovera ja vill med ut ju :(

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

   Ja som sagt är det långt kvar till isläggning! (här söderut i Sankt Anna), och med starkare snurra (nu 15,tidigare 7,5)å ny/beg.båt (Crecsent 43*)så ser ja fram emot flera dagturer till ytterskärgården i höst/vinter (förutom längre turer med segelsnipan).

 

*går mjukt å bra i krabb sjö å stänker in obetydligt.

post-1968-1394235207,3867_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...