Lotsenn 0 Postad 1 September , 2007 Jaha så vaknar upp till en solig lördag (kanske en av de finaste i år?) Och tanken vaknar med en gång, kan man kanske smita undan de sociala plikterna idag och hänge sig till att frossa i sitt eget intresse UT MED BÅTEN!!! Försöka få den där makrillen som har gäckat mig hela sommaren, göra slut på överflödig bensin innan upptagningen, njuta av lugn o ro och måsars skriande och ha kaffe på termos...... Så får det bli! Fru och barn hör upp Pappa är indisponibel idag. Ingen shopping, ingen knattefotboll, inget trädgårdsarbete, STORA PÖLSAN HERE I COME!!!!!! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johanlm 0 Postad 1 September , 2007 Låter som en ypperlig idé tycker jag, men då jag släppte alla plikter igår eftermiddag och kväll då jag åkte ut så får det bli hemma med fru och barn idag. Så härligt nu när det är lite svalt i luften, men när sjön är uppvärmd och gör det lite extra behagligt att vara ute. Dessutom var fiskelyckan god så det gjorde inte det hela sämre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 1 September , 2007 Jo en underbar dag faktiskt. Får la bli en kortare eftermiddagstur innan kvällens härgningar! Fast sista turen lär det ju inte vara, förra året tog jag upp båten sista oktober och räknar inte med att ta upp den tidigare i år... Så länge inte isen sätter i så, kanske iof ska vara lite upplevelse utöver att man fryser arslet av sig också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 1 September , 2007 ja jag planerar oxå en liten tur ikväll när tjejen kommer hem. blir nog bassholmen . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 2 September , 2007 Sista turen låter trist... Jag som hade tänkt hinna byta båt och använda den några veckor innan vintern. Håller tummarna för en varm skön höst. Kanske ska tillägga att jag tänker mig en båt med hardtop, gångvärme, defroster och wallasvärmare. Då borde man klara lite höstväder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 2 September , 2007 Ja, för tusan... det finns många fina dagar kvar i både september och oktober att se fram mot... jag tar nog upp kärran i slutet av september... om jag inte lyckas övertala frugan att ha i den till mitten/slutet av oktober... se´ n kan det bli för kallt... Vi får se vad det blir... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 3 September , 2007 jag drog upp min o skulle flytta den till en annan sjö då ja drog den snett på trailern o hade sönder kölen, så nu e de dax o renovera ja vill med ut ju Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 3 September , 2007 Ja som sagt är det långt kvar till isläggning! (här söderut i Sankt Anna), och med starkare snurra (nu 15,tidigare 7,5)å ny/beg.båt (Crecsent 43*)så ser ja fram emot flera dagturer till ytterskärgården i höst/vinter (förutom längre turer med segelsnipan). *går mjukt å bra i krabb sjö å stänker in obetydligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 3 September , 2007 Jag inbillar mig att jag ökat på båtens användnings område genom att montera in gångvärme på ca 3.7 kw. http://ockelbo.plars.org/ Ser mig själv mysa fram i höstkylan i behaglig värme. mvh / Plarsa http://ockelbo.plars.org/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser