TrainingMan 0 Postad 31 Augusti , 2007 En stöldliga härjar i västerås och dom har BLA stulit min motor (Tohatsu 25hk). (Min blev stulen på Öster mälarstrand) Under ngr helger försvann det flera båtmotorer och dessa kan kopplas samman med samma liga Jag kan tyvärr inte berätta mera just nu men håll koll på era båtmotorer. Jag återkommer med mera info om hur utredningen går. Ser ni ngt skumt så anmäl det till polisen direkt. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 31 Augusti , 2007 Urk att grejer aldrig kan få vara i fred =/ Har du ngn info om vilken typ av motorer dom är ute efter?Nya, gamla, 2-takt, 4-takt osv? Tänker om man e trygg med sin rätt gamla murkla... /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TrainingMan 0 Postad 31 Augusti , 2007 Det är blandat med 2 takt/4 takt och dom verkar ta det dom kommer över. Det är både nytt och gammalt men dom verkar hålla sig till motorer under 30hk. Detta är p.g.a vikten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 31 Augusti , 2007 Jag trodde att man var relativt befriad från stölder i en så stor småbåtshamn med mycket folk i omlopp, men tydligen inte. Är det mycket åverkan på båtarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TrainingMan 0 Postad 31 Augusti , 2007 Knappt någon åverkan på båtarna utan dom har gjort det snyggt. De verkar ha valt ut dom motorerna som dom kom lättast åt. Låsen verkar skilja sig mellan motorerna så dom har säkert bra verktyg. Motorerna verkar finnas i omlopp till försäljning nästan direkt efter stölden. Får ni ett för billigt erbjudande ska ni tänka till, kolla gärna upp motorn med polisen innan köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser