paer 0 Postad 31 Augusti , 2007 Hittar ingen tråd om detta, men antar att en sådan redan kan finnas. Stämmer det att båthandlare from nyår 07/08 inte ens får sälja 2-takts utombordsmotorer som nya, även om de redan finns på butikens lager? Om detta stämmer, tror ni att båthandlarna har så pass stora lager av motorer att man kan vänta sig en rejäl utförsäljning snart? Någon som redan sett tecken till detta, ffa vad det gäller 70hk-motorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kallle 0 Postad 31 Augusti , 2007 tycker fortfarande att det är överpriser på 2 takt. inte nån som säljer ut dom billigt, mycket märkligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 31 Augusti , 2007 Jag skulle nog tippa på att dom inte har så många kvar, och dom som finns kvar kommer att gå ändå för nuvarande pris. Bara en gissning. Jag utgår från att du menar förgasar-2t. Senast ändrad av ljud | 31 augusti 2007 | 13:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 31 Augusti , 2007 Sannolikt så behöver de inte rea ut dem eftersom många vill ha 2-takt. Enklare, billigare och mer stöldsäkert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 31 Augusti , 2007 Trodde att eftertraktade motorer var stöldbegärliga Skojade bara. Håller med i övrigt att 2-t har fördelar framför 4-t (främst vikt och pris). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 31 Augusti , 2007 Fördelar och fördelar.. Om jag aldrig skulle behöva sälja den så skulle jag också satsa på gammal 2t. Men andrahandvärdet lär ju inte gå upp på dessa, utan snarare åt andra hållet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anders75 Postad 31 Augusti , 2007 Många föredrar tvåtaktare eftersom de är lättare, billigare, mer lättskötta, accelerationssnabbare. Tror inte heller de behöver rea ut några tvåtaktare. Begagnade tvåtaktare kommer troligen att ha fortsatt gott andrahandsvärde. Däremot tror jag äldre fyrtaktsutombordare (de äldsta är 10-15 år nu) kommer dala i pris. Kräver mer underhåll beträffande oljebyten och kamdrivning. Går något sönder kostar det skjortan och dessutom är de tunga och klumpiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser