Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Sahlback

Frakta båt mellan Stockholm och Gbg

Rekommendera Poster

Skulle behöva tips/hjälp hur jag ska få en 6m DC till Stockholm och en 7m HT hem till Öckerö. Har inget E-kort och undrar om nån här har lust att köra eller tips på ett bra fraktbolag.

Senast ändrad av Sahlback | 30 augusti 2007 | 23:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

till stockholm:

Ring typ LBC i sthlm och fråga om dom behöver returlass från Gbg...= iregel bra pris om det inte blir för besvärligt för dom...

till Gbg:

Ring GLC och fråga samma sak...fast tvärt om..

//RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Gör som jag gjorde, ta Göta Kanal - dessutom trevligt. /Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen. Göta Kanal hem hade väl varit kul men kanske inte fram och tillbaka. Min nuvarnade båt ska ju upp också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att dom står på trailer, då stämmer kanske inte dom mått du skrev ( jag har kranen bak, bekränsar längden, ca 7m)? Att ringa GLC lät ju billigt...... Näää, en kranbil i den storlek du behöver hittar du inte där till rätt pengar. Kan ge dig ett riktpris som e ganska vanligt för den typ av bil jag har, skit i milen, en sån bil går på timmar, 750/timma vänster, 1000/timma moms höger. Att hinna din körning över dan e möjlig om omlastningen i sthl går smidigt, har sett att folk skriver att försäkring ingår vid vit körning???? min båt är alltid transportförsäkrad????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske inte direkt ett svar till din fråga ...
men en 30km-kärra bör du väl få köra med (förutsatt att man håller sig ifrån motorväg och motortrafikleder)? Det blir iofs ~10 timmar enkel resa om man ligger på ca 40 km/h, men det kanske är en överkomvlig väg att gå?

Av nyfikenhet, vad är det för båt du köpt? 7m låter stort för en HT! Är den ny kanske säljaren har bra kontakter ang. transport?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en Flipper 705 HT. Visst skulle jag kunna köra upp med 30-släp 50 mil men jag kan inte köra hem båten som väger ca 2,3 ton. Har inget E-kort och den nya står inte på släp. Om jag fick sålt min nu i all hast skulle jag gärna kört hem den nya på Göta. Hade varit en dökul premiärtur men försäljningar är småtröga nu början av hösten.

Jag har en kille som kan köra för 110 kr/mil och 600 kr i timman för lastningstid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...