Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
bossee

Ny modell av Buster XXL.

Rekommendera Poster

Jo ser riktigt fin ut! Dock ganska lik den förra föutom aktern.

För övrigt så är väl xxl en av de bästa och slittåligaste pulpetbåtarna om finns.

Förresten Bossee tack för 250 hk motortesterna. Det lutar nog åt Yamaha.

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite ytterliggare info och bilder:

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=157107

Två saker anar jag kan bli lite problem vid förarplatsen:

* Mätarna som sitter på sidokonsolen till höger går troligen inte att läsa av nåt vidare när man sitter ner.

* Plottern ser ut att sitta väldigt lågt i det uppfällbara facket.

De ser ut att ha offrat en hel del utrymme i aktern på att få bra badplattformar och troligen stuvutrymmen därunder. Djupet på aktre sittbrunnen blir inte så stort.

Och aktersoffan förstår jag mig inte riktigt på, undrar som flundran hur många som får plats i den? 3 pers kan man ana blir trångt. En finess har den tydligen att det är möjlig att sitta på akterbänken och åka med ryggen i färdriktningen (bra när man skall åka vattenskidor, wakeboard, tube etc så nån enkelt kan ha uppsikt över åkaren).

Sittplatserna i fören ser inte så jättebekväma ut tycker jag, tänker på ryggstödet som verkar lite snålt med och alltför rätvinkligt, hoppas jag har fel.

Men i det stora hela en läcker båt närman kollar på bilderna.

Är ju hyftsat stor så kanske den klarar lite grövre sjö hyfsat och så är den såpass lätt (800 kg torrvikt utan motor osv) att man kan traila den med en vanlig personbil och B-körkort.

Skall bli intressant att spana in den i verkligheten när den letat sig ut i utställningshallarna hos handlarna.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 31 augusti 2007 | 22:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi var länge inne på aluminiumbåt vid vårt båtbyte under 2007.

Kikade på både Buster & Silver, Silver är i mina ögon hästlängder före Buster i design & finish, Buster är rena arbetsbåten och går fetbort för mig, ju mer jag tittade på dem ju mer föll dem bort från önskelistan.

Men mer stryktåliga båtar får man nog leta efter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma här faktsikt. Valet föll på en Ryds 568:a istället pga att jag tyckte den var både snyggare och mer familjevänlig. Håller också med om att Silver har kommit längre när det gäller design. Den senaste Condor 730 är bara så cool! Vem vet det kanske kommer en 600 condor.

//Mac

Senast ändrad av MaCro | 01 september 2007 | 10:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...