kepersson 0 Postad 29 Augusti , 2007 Vet någon när Yamaha F 100 gick över från förgasare till insprutning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 30 Augusti , 2007 Olika i olika länder. Sverige gick över tidigare än tex Finland. Omkring 2002-2003 tror jag det var i Sverige. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skogstomten 0 Postad 30 Augusti , 2007 Snarare 2005,2006. Kolla i Yamaha körfakta där står det som en liten annons på siata sidorna det året det var. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikeriksson 2 Postad 30 Augusti , 2007 Hej, är inte riktigt säker på det jag skriver nu, men har för mig att det är olika insprutningslösningar också. Man ersatte förgasarmodellen där man tog bort de fyra långa insugsrören och ersatte med ett rör. Senare tog man tillbaka lösningen med fyra separata insugningsrör. Har själv förgasarmodellen och tycker den är otroligt bra. Tror att den är minst lika snål som insprutningsmodellerna, troligen snålare än den med ett insugningsrör. Vore intressant om någon kan bekräfta eller avfärda min påståenden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 30 Augusti , 2007 2005 blev det insprutning så vitt jag minns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser