kedase 0 Postad 28 Augusti , 2007 Hej, det är som sagt dax för min första båt och har kollat runt på nätet vad som finns, har nu fastnat för en Folkparca 1970 för 50 000:- och min fundering är förstås vad som är ett skäligt pris på den. Har sett priser på mellan 60 och 98000:- men då har det varit på lite nyare årsmodeller och vad jag kunnat förstå så var det väl en del problem med skrovformen på dom tidigaste modellerna som gjorde dom väldigt svåra på sjön med lite busigare väder. Båten i sig verkar vara i hyfsat bra skick, med en volvo MD2A diesel. Det som behövdes göras ganska omgående var att måla överdelen på däck då färgen börjat bli lite tunn och nött. Motorn vart renoverad för typ 4-6 år sedan. Inte mycket till info för att prissätta kanske, men ni som vet och kan båtar kanske kan komma med nått förslag ;-) då jag själv är helt nybörjare på båtar osv. MVH Kenneth D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 28 Augusti , 2007 Jag tycker priset verkar rimligt. Lycka till Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 29 Augusti , 2007 Sök på forumet för mer info om Folkparca:n... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jerpan 0 Postad 22 September , 2007 hej Jag tog en gammal ockelbo som första båt.Men jag e bara 14 år.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ttr03001 0 Postad 24 September , 2007 Jo du har helt rätt. Folkparkan är en jättebra båt. Skitsnacket om dåliga sjöegenskaper kan du bara strunta i, det gäller bara i riktigt tuff sjö och det händer ju inte så ofta. Vad gäller priset så är bensinarna billigare än de som har dieselmotor. Det är trots allt en dubbelruffad båt och priset brukar ligga mellan 50 -90 tusen. Har du hittat en för 50 000 bör du nog slå till på direkten. Billigare blir det nog inte. Hälsn Thomas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser