ChristerN 2 496 Postad 28 Augusti , 2007 Ser att det varit en tragisk segelolycka vid Öregrund idag med två omkomna. http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16906746.asp Enligt uppgifter var båten 5-6 meter lång. Som jag tolkar uttalanden låg båten upp och ner vid upptäckten. Vad jag vet är det i stort sett endast jollar (och katamaraner) som inte är självrätande varför jag är lite fundersam på vad som hände och vad det var för båt. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackabajsare 0 Postad 28 Augusti , 2007 Ser ut som en campus 650. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 28 Augusti , 2007 Vet inte hur det hänt. Skänker en tanke till deras familjer i deras svåra stund! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 29 Augusti , 2007 Tragiskt, men varför var de ute i 25m/s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackabajsare 0 Postad 30 Augusti , 2007 Jag såg nu att det var en annan Campusmodell, hur som helst inte lämplig för dessa vindar. Må dom vila i frid. Senast ändrad av rackabajsare | 30 augusti 2007 | 12:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 1 September , 2007 shit va tråkigt.. vad ledsen man blir. som ni säger så är ju båten ej lämpad för såna vindar. dom kanske blev överaskade. det är tyvärr så att många båtar som kan kantra och förbli det blir ändå ocean klassade ?? jag pratar om större båtar nu ifs. tycker kraven på sjövädighet borde höjas igen då den var det förr. nu verkar det enbart vara fart som är högsta priotering. kantringsvinklar o självrätningar m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser